۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۸۰۶۸۲
مبلغ حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

حفظ حجاب و عفاف مؤلفه مهم عصر انتظار

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی طرح حجاب ریحانه النبی‌(س) در ارومیه گفت: حجاب و عفاف بانوان یکی از مؤلفه‌های مهم فرهنگ انتظار و مهدویت است.
حجاب و عفاف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام میر یحیی میرفتحی زاده، دبیر اجرایی طرح حجاب ریحانه النبی (س) در ارومیه دوشنبه شب در همایش تجلیل از دختران خوش حجاب طرح نسیم عفاف اظهار کرد: دختران با حجاب پیروان اصلی ائمه اطهار (ع) در جامعه اسلامی هستند. 

این مبلغ حوزه علمیه قم افزود: دختران خوش حجاب با اجرای احکام الهی حامیان دین در جامعه هستند و باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام میرفتحی زاده ادامه داد: استفاده از حجاب برتر زمینه ساز آرامش روانی که زمینه توسعه همه جانبه جامعه است، باشد.

وی با اشاره به طرح های اجرایی در استان برای ترویج خوش حجابی اظهار کرد: در کنار توجه به دختران بزرگسال نگاه ویژه ای برای تربیت دختران نوجوان و جوان در راستای بهبود حجاب در جامعه داریم و طرح های متعددی را در این زمینه اجرا کرده ایم.

دبیر اجرایی طرح حجاب ریحانه النبی(س) در ارومیه جشن تولد چهارده سالگی و اهدای هدایا به دختران خوش حجاب و همچنین راه اندازی طرح مربی محوری برای استفاده گروه های 25 نفره از راهنمایی مربیان آموزش دیده را از مهمترین این برنامه ها عنوان کرد.

وی نامگذاری روز ملی حجاب و عفاف را فرصت مناسبی برای آموزش ابعاد مختلف حجاب و عفاف و مبانی تربیتی آن دانست و گفت: در راستای آموزش بهتر مبانی حجاب و عفاف در جامعه به ویژه برای نسل نوجوان، طرح حامیان حجاب در مدارس را اجرا می کنیم.

حجت الاسلام میر فتحی زاده قدردانی از دختران خوش حجاب را موجب ایجاد انگیزه در دختران و بانوان جامعه عنوان کرد.
 
در ادامه این مراسم از هفت نفر از پژوهشگران عرصه عفاف و حجاب و تعدادی از دختران خوش حجاب مدارس شهر ارومیه قدردانی شد.

گفتنی است، دومین همایش تجلیل از دختران خوش حجاب دوشنبه شب با حضور 115 نفر از اعضای طرح نسیم عفاف و خانواده هایشان در فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار شد./936/پ202/س
ارسال نظرات