۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۸۰۶۹۵

نماینده مرکز مدیریت حوزه علمیه در مازندران معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در مازندران با حضور معاون امور مدارس و مراکز مرکز مدیریت حوزه علمیه قم معرفی شد.
مرکز مديريت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیین معارفه حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، نماینده مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در‌ مازندران، روز گذشته با حضور  آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام و المسلمین جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام عبدالکریم فرحانی، معاون امور مدارس و مراکز حوزه علمیه قم، جمعی از مدیران و استادان مدارس علمیه استان در ساری برگزار شد.

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، نماینده جدید مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در مازندران، در این مراسم توسعه کمی و کیفی فعالیت های علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی مدارس علمیه استان را از مهمترین برنامه های خود و همکارانش در استان اعلام کرد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر دو هزار و 743 طلبه بر اساس آمار سال گذشته مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در 22 مدرسه علمیه مصوب برادران مازندران در پایه‌های مختلف در حال تحصیل هستند، بیان داشت: مازندران از دیرباز مهد فعالیت های علما و حوزه های علمیه بوده و در حال حاضر نیز با توجه به تعدد مدارس علمیه باید به عنوان استان‌های مطرح در فعالیت‌های حوزوی مطرح باشد که متأسفانه کمی از حد مطلوب فاصله گرفته است.

مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در‌ مازندران ادامه داد: با برنامه‌هایی که مقرر شده است با همکاری مسؤولان مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و نیز مدیران و استادان مدارس علمیه مازندران انجام شود، وضعیت حوزه‌های علمیه استان به حد مطلوب نزدیک‌تر خواهد شد.

گفتنی است، مسأله راه‌اندازی نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در مازندران چندین سال است که مطرح شده و بنا به دلایلی تاکنون اجرایی نشد که در سفر دو روزه چند ماه گذشته آیت الله مقتدایی به مازندران مورد بررسی مجدد قرار گرفت و در چند روز اخیر حکم نماینده آن مرکز در مازندران از سوی مدیر حوزه‌های علمیه کشور صادر شد./950/پ202/س

ارسال نظرات