۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۸۰۷۱۵
عالم برجسته شیعه در لبنان:

وحدت همچنان تنها گزینه ممکن برای برپایی دولتی قدرتمند در لبنان است

خبرگزاری رسا ـ شیخ احمد قبلان با تاکید بر ضرورت کناره گیری از مصلحت های زودگذر و منفعت جویی های شخصی، سیاستمداران لبنانی را به گام زدن در مسیر توافق و مشارکت همگانی فراخواند و وحدت را تنها گزینه برای برپایی دولتی قدرتمند دانست.
شيخ احمد قبلان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قبلان از علمای برجسته شیعه در لبنان، روز گذشته طی سخنانی، روی آوردن سیاستمداران لبنانی به اختلاف سیاسی به عنوان رویکردی در تعامل و داد و ستد با یکدیگر را خطرناک توصیف کرد و این امر را نشانگر سطح پایین هوشیاری و آگاهی سیاستمداران دانست.

وی با تاکید بر ضرورت کناره گیری از مصلحت های زودگذر و منفعت جویی های شخصی که همچنان راهبر برخی از مسؤولان سیاسی لبنان است، افزود: این رویکرد آنها را به راه هایی می کشاند که همسو با توافق و مشارکت همگانی میان لبنانی ها نمی باشد.

شیخ قبلان آن دسته از سران سیاسی که امتیازهای خود در گذشته را از دست داده اند به کنار آمدن با شرایط موجود با روحیه ای ملی و نه طایفه ای فراخواند و گفت: امروز بیش از همیشه نیازمند مواضع صریح و شجاعانه مسؤولان در تایید وحدت ملی هستیم که همچنان تنها گزینه ممکن برای برپایی دولتی قدرتمند است./981/الف

ارسال نظرات