۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۸۰۷۲۱

دیدار خالد مشعل با سید حسن نصر الله

خبرگزاری رسا ـ سید حسن نصرالله در دیدار با خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی حماس به گفت و گو درباره آخرین تحولات و اوضاع سیاسی لبنان، فلسطین و منطقه پرداختند.
خالد مشعل


به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، شامگاه گذشته با خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی حماس به همراه اسامه حمدان و علی برکه از مسؤولان این جنبش دیدار کرد و دو طرف پیرامون آخرین تحولات و اوضاع سیاسی لبنان، فلسطین و منطقه به گفت و گو نشستند.

در این دیدار خالد مشعل درگذشت علامه سید محمدحسین فضل الله، مرجع تقلید برجسته شیعه در لبنان را به سید حسن نصرالله تسلیت گفت.

از سوی دیگر، خالد مشعل در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ ی‌ المنار لبنان، درگذشت علامه سید محمدحسین فضل الله را ضایعه ای بزرگ برای‌ امت های عربی و اسلامی به شمار آورد و افزود: ایشان یکی‌ از ستون های بزرگ امت های‌ اسلامی و عربی و یکی‌ از سرآمدان عرصه فکر و اندیشه و مبارزه و وحدت و یکی‌ از روشنفکران و نواندیشان جهان اسلام به شمار می رود و فلسطین با درگذشت این روحانی‌ دچار یک ضایعه بزرگ شد.

این مقام بلند پایه حماس تصریح کرد که ایشان به همان اندازه که لبنانی‌ بود، فلسطینی نیز بود و عشق مبارزه و مقاومت و فلسطین و قدس در اعماق وجودش ریشه داونیده بود و روحیه مبارزاتی و سازش ناپذیری که ایشان در کالبد لبنان و امت های‌ عربی و اسلامی دمید در فلسطین نیز تداوم خواهد داشت و به یاری‌ خداوند متعال آرمان های‌ آن بزرگوار در زمینه پیروزی مقاومت و آزادی‌ فلسطین و برچیده شدن بساط اشغالگری تحقق خواهند یافت./981/الف




ارسال نظرات