۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۸۰۷۲۸
عضو هیأت رییسه مجلس:

مسأله حجاب با افراط و تفریط حل نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس گفت: باید در عرصه عفاف و حجاب از هرگونه افراط‌‌ و تفریط اجتناب شود و در این راستا ‌موضوعات مهم در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.
محمد حسين فرهنگي


به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از دفتر منطقه‌ شمال‌غرب کشور کمیسیون حقوق بشر اسلامی، محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس، امروز در همایش عفاف و حجاب در تالار دفتر منطقه شمال‌غرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی، با اشاره به تناقض غربیان در حفظ حجاب و عفاف در مغایرت با حقوق بشر اظهار داشت: در همه کشورها برای شئون اجتماعی به تناسب شرایط، قوانین و مقرراتی وضع می‌شود، ولی در کشورهای غربی با توجه به اینکه تظاهر به رفتارهای دینی و ملی در آنها ممنوع است، لذا پوشش اسلامی از نظر آنان یک رفتار دینی محسوب می‌شود.

عضو هیأت امنای دفتر منطقه شمال‌غرب کمیسیون حقوق بشر اسلامی افزود: در برخی از کشورهای اروپایی مقرراتی مبنی بر ممنوعیت وجود دارد و بستگی به تناسب هنجارهای موجود در آن کشورها با نظام سیاسی چنین مقرراتی مرسوم و متداول است حتی گاهی به اندازه‌ای موضوع جدی گرفته می‌شود که مردم خود از حقوق مسلم مانند اشتغال و تحصیل منع می‌کنند.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران با توجه به ماهیت الهی و دینی خود در این زمینه مقرراتی دارد که بخشی از آن مربوط به پوشش زنان و مردان بوده و طبیعی است که در کشور ایران مقرراتی وضع شود که بر اساس آن تکالیف آن برای شهروندان معین شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: قانون حجاب و عفاف در سال 1380 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و برای همگان لازم الاجراست که بر همان اساس وزارت کشور آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی نیز پیش‌بینی کرده است، لذا انتظار افکار عمومی آن است که پیش از مردم عادی، این مقررات در دستگاه‌های اجرایی و صدا و سیما اجرایی شود و بعد از آنها نوبت به دیگران برسد.

وی افزود: باید در امر عفاف و حجاب از هرگونه افراط‌گری و تفریط اجتناب شود و در این راستا مسائلی که اهمیت کمتری دارند نباید جدی‌تر از موضوعات مهم در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد./935/د102/س

ارسال نظرات