۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۸۰۷۳۵

مدرسه علمیه حاج صفرعلی تبریز رسماً بازگشایی شد

خبرگزری رسا ـ مجموعه مسجد و مدرسه حاج صفر علی تبریز با حضور مسؤولان و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی رسماً بازگشایی شد.
مدرسه علمیه حاج صفرعلی تبریز رسماً بازگشایی شد


به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، آیت‌الله مجتهد شبستری در مراسم بازگشایی مسجد و مدرسه علمیه حاج صفرعلی در بازار تبریز گفت: بناهای تاریخی هویت کشور و تاریخ ما هستند و بناهای مذهبی بنیان‌های اعتقادی ما را ثابت و دور از گزند نگاه داشته‌اند.

وی افزود: به همین دلیل توجه به مساجد و بقاع متبرکه از اهمیت والایی برخوردار است و خرسندیم که مدیریت جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در دو سال اخیر اهتمام خاصی به این امر داشته است.

آیت الله مجتهدشبستری ضمن تأکید بر اهمیت مساجد و بقاع متبرکه، مرمت سریع و زیبای این اماکن و قرار گرفتن مجدد آنها در اختیار مردم و مؤمنان استان را سبب خرسندی دانست و اظهار داشت: مساجد پایه‌های مذهبی مردم را شکل می‌دهند و توجه به آنها موجب افزایش حضور مردم و بهره‌مندی از فیض حضور در مساجد و بقاع متبرکه می‌شود.

به گفته امام جمعه مردم تبریز، در گذشته تصور می‌شد مرمت یک بنای تاریخی با توجه به ویژگی‌های آن امر بسیار زمان‌بری است و سال‌ها به طول می‌انجامد، اما مرمت شایسته و سریع قسمت‌های سوخته بازار تبریز در کمتر از یک سال نشانه توجه و تعهد و علاقه مسؤولان استانی به رشد و توسعه و معرفی استان در سطح جهان است.

حمید بقایی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با ابراز رضایت از روند رو به رشد فعالیت در حوزه مرمت آثار تاریخی به ویژه بناهای مذهبی، از مدیریت سازمان استان تقدیر کرد.

تراب محمدی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین طی سخنانی از تلاش‌ها و حمایت‌های امام جمعه مردم تبریز و مدیریت استان برای پیشبرد پروژه‌های استانی حوزه میراث فرهنگی تشکر و ابراز امیدواری کرد با استمرار اقدامات، شاهد شکوفایی بخش گردشگری و صنایع وابسته به آن در منطقه باشیم. /935/د102/س

ارسال نظرات