۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۸۰۷۳۹
آیت الله یزدی:

دشمن به دنبال اختلاف افکنی در داخل کشور است

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه وظیفه همه افراد در حال حاضر، تبعیت از مقام معظم رهبری و دفاع از انقلاب اسلامی است تاکید کرد: مقام معظم رهبری،‌ حرف قرآن و اسلام را مطرح می کنند و دنبال حاکمیت اسلام هستند.
آيت الله يزدي
درس خارج آيت الله يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دوشنبه شب، در جمع مردم گلپایگان، به تحلیل و بررسی مسائل و جریانات مختلف در انقلاب اسلامی پرداخت و ابراز داشت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، تمام توان و نقشه های خود را بکار گرفتند تا بتوانند انقلاب اسلامی را سرنگون کنند و در این راستا،‌ جنگ،‌ اختلافات داخلی،‌ قومی و مذهبی و همچنین فتنه های مختلف را علیه ملت ایران تحمیل کردند،‌ اما به فضل و نصرت الهی و هوشیاری مردم،‌ تمامی نقشه ها و حربه های آنها یکی پس از دیگری نقش بر آب شد.

وی دشمنان را در مقابل انقلاب اسلامی عاجز و ناتوان توصیف و تصریح کرد: امروز به نقطه ای رسیده ایم که اگر دشمنان ما می توانستند علیه ما حمله ای داشته باشند،‌ یقینا این کار را تاکنون انجام داده بودند.

این استاد حوزه علمیه قم، ادعاها و جار و جنجال های جدید غرب و دشمنان علیه انقلاب اسلامی را تنها یک جنگ روانی دانست و اظهار داشت: در طول این سی سال، مردم همواره مدافع انقلاب اسلامی و ارزش های والای آن بوده اند و بحمدلله نظام مقدس اسلامی در عرصه های مختلف پیشرفت های شگرفی کرده است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تاکید کرد: امروز مسؤولان نظامی جمهوری اسلامی در تریبون های رسمی دنیا با صراحت اعلام می کنند که اگر یکی از مراکز ما مورد هدف موشک دشمن قرار گیرد،‌ همه منافع آنها را به خطر خواهیم انداخت، این موضوع نشان دهنده عظمت و قدرت بالای نظام است.

دبیر مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز دشمنان بیش از هر زمان دیگری متوجه قدرت نظام اسلامی شده اند و تمام تیرها و نقشه های آنها به سنگ خورده است.

وی فتنه بعد از انتخابات را فتنه ای پیچیده و با برنامه ریزی و هدفگذاری قبلی دانست و بیان اینکه این حوادث اگر در کشور دیگری بود،‌ سقوط آن نظام را به همراه داشت ابراز کرد:‌ خوشبختانه با روشنگری های مقام معظم رهبری و بصیرت عامه مردم،‌ دشمنان و فتنه گران در نقشه های خود ناکام ماندند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ حفظ انقلاب اسلامی را وظیفه ای همگانی دانست و تصریح کرد: قرن ها در عصر غیبت کبری گذشت و فقها با سلاطین درگیر بودند، تا اینکه امام راحل آمد و قیام کرد،‌ مردم روشن شدند و همه به نهضت ایشان پیوستند و انقلاب اسلامی با همراهی همه جانبه مردم به پیروزی رسید.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: امروز در شرایطی هستیم که دشمنان در صدد زدن ستون خیمه انقلاب اسلامی، ولی فقیه و شخص مقام معظم رهبری هستند و درصددند با اختلاف افکنی در داخل کشور، اهداف و نقشه های شوم خود را عملیاتی کنند و ما باید در مقابل آنها هوشیار باشیم.

وی ابراز داشت: دشمنان نظام مقدس اسلامی، امروز مترصد هستند تا جایی که می توانند از اختلافات سوء استفاده و انقلاب را تضعیف کنند.

آیت الله یزدی، با بیان اینکه وظیفه همه افراد در حال حاضر تبعیت از مقام معظم رهبری و دفاع از انقلاب اسلامی است تاکید کرد: مقام معظم رهبری،‌ حرف قرآن و اسلام را مطرح می کنند و دنبال حاکمیت اسلام هستند،‌ دلشان نمی خواهد احیانا دوستان به نام حاکمیت،‌ خلاف حاکمیت عمل کنند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: آخرین راه را مقام معظم رهبری ترسیم و روشن کردند،‌ امروز شاخص و راه امام راحل مشخص است،‌ نمی شود کسی بگوید ما پیرو امام (ره)هستیم، ولی در عمل علیه نظام اسلامی و آرمان های امام حرکت کند.

آیت الله یزدی با انتقاد شدید از مدعیان دروغین خط امام و انقلاب و ایستادگی و مقابله آنان در برابر نظام اسلامی ابراز داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آنقدر مقتدر است که هر کس در هر پست و مقامی که باشد و بخواهد در برابر نظام بایستد، قطعا او باید عقب نشینی کند، نه نظام؛ آنها مطمئن باشند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حتی یک لحظه هم عقب نشینی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: امام زمان(عج)،‌ ولی فقیه و مردم، این انقلاب را به پیروزی رساندند و تا به امروز نگهداری کردند و ان شاء الله این نظام را تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) حفظ خواهند کرد و عنایات الهی نیز همواره شامل حال انقلاب اسلامی شده است.

آیت الله یزدی در ادامه، با اشاره به رابطه ایمان و عمل صالح و همچنین نقش و تاثیر نحوه تربیت فرزند در شکل گیری شخصیت انسان تاکید کرد:‌ اگر فردی فرزند خود را به خوبی تربیت نکند و در اثر همین عامل، فرزند کار باطل و منکری را انجام داد،‌ یقینا پدر در اعمال او سهیم خواهد بود،‌ عکس این قضیه نیز صادق است.

وی اضافه کرد: اگر ما در تربیت فرزندان خود کوتاهی کردیم و وظیفه پدر و مادری را انجام ندادیم،‌ باید بدانیم در اعمال او سهیم خواهیم بود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ در بخش دیگری از سخنان خود، حجاب و عفاف را از ضروریات دین مبین اسلام دانست و با انتقاد شدید از برخی اظهارنظرهای روشنفکرانه در این خصوص ابراز داشت:‌ اگر یک خانمی در کشور گفت،‌ حجاب از آداب و رسوم کشورها است و من در ایران حجاب دارم، ولی در دیگر کشورها حجاب ندارم،‌ این از بی سوادی اوست،‌ اگر چه دنیا به عنوان حقوق بشر به وی جایزه هم بدهد.

وی با بیان اینکه همه ما باید توجه کنیم در چند صباحی که در این دنیا هستیم،‌ قدمی برای خدمت به مردم و جامعه و انقلاب اسلامی برداریم تاکید کرد: اگر کسی به نام هنرمند، علیه مقدسات فیلمی تهیه کرد و یا فردی علیه قرآن کریم قلمی نگاشت و یا علیه نظام مقدس اسلامی اقدامی را انجام داد و به شکلی آثار آن منتشر شد،‌ باید بداند که برای همیشه وزر آن عمل برای او باقی خواهد ماند. /924/پ201/ج

ارسال نظرات