۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۸۰۷۴۵

آیت الله مروجی درگذشت

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مروجی، موسس حوزه علمیه باقرالعلوم کوهدشت دارفانی را وادع گفت.
درگذشت


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله ماشاء الله مروجی (مبلغی) موسس حوزه علمیه باقرالعلوم شهرستان کوهدشت استان لرستان صبح سه‌شنبه در یکی از بیمارستان های قم دارفانی را وداع گفت.

پیکر پاک این عالم ربانی فردا ساعت 10 صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تشیع و بعد از اقامه نماز میت توسط حضرت آیت الله سبحانی، جهت خاکسپاری به زادگاهش شهرستان کوهدشت منتقل می‌شود.

آیت الله مبلغی در دوران عمر بابرکت تحصیلی خود در حوزه‌های علمیه بروجرد، خرم آباد، ملایر و نجف اشرف به تحصیل علوم دینی پرداخته و از محضر بزرگانی مانند حضرت آیت الله کمالوند کسب فیض نمود و شاگردان زیادی را برای تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) تربیت و تحویل جامعه داده است.

وی در سال 1300 هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان بروجرد دیده به جهان گشود و از زمان حضور حضرت آیت الله بروجردی در شهرستان بروجرد، جهت کسب علوم و معارف دینی وارد حوزه علمیه این شهرستان(بروجرد) شده و یعد از پشت سرگذاشتن دوران مقدمات علوم حوزوی، برای تحصیلات تکمیلی به حوزه علمیه نجف اشرف عزیمت کرد.

مرحوم آیت الله مبلغی پس از مدتی اقامت در نجف اشرف و کسب مراتب علمی بار دیگر به ایران بازگشته و در حوزه‌های علمیه همدان وخرم آباد مشغول تدریس شد.

آن عالم ربانی به لحاظ ساده زیستی و روحیه مردم داری خود به سرعت در دل‌های مردم منطقه جای گرفت و همین امر باعث نفوذ معنوی و دین باوری در فضای عمومی این شهرستان شد.

آیت الله مروجی(مبلغی) پدر بزرگوار حجت الاسلام احمدمبلغی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم می‌باشد.

خبرگزاری رسا درگذشت این عالم بزرگ را به بازماندگان و به ویژه فرزند اندیشمند ایشان، حجت الاسلام احمد مبلغی تسلیت عرض می‌کند./916/د102/ع

ارسال نظرات