۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۸۰۷۵۵
حجت الاسلام مبلغی:

آیت الله مروجی به باور عجیبی از دین رسیده بود

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، با اشاره به خدمات و تلاش های متعدد مرحوم آیت الله مروجی در تاسیس مدرسه علمیه کوهدشت و تربیت طلاب و فضلای فراوان،‌ زهد و تقوای این عالم ربانی را زبانزد خاص و عام دانست.
2/ حجت الاسلام احمد مبلغي


حجت الاسلام احمد مبلغی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و فرزند مرحوم آیت الله مروجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله مروجی تصریح کرد: وی تحصیلات خود را در چندین حوزه علمیه از جمله حوزه های علمیه بروجرد،‌ ملایر،‌ همدان،‌ نجف و خرم آباد به انجام رسانده بود.

وی گفت: آیت الله مروجی دارای مراتب زهد و دنیاگریزی خاصی بود و بی توجهی وی نسبت به دنیا و مزایای ظاهری آن زبانزد خاص و عام بود.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: مرحوم آیت الله مروجی در دعاهای خود مستجاب الدعوه بود و این موضوع به کرات از وی مشاهده شد و مردم نیز آن مرحوم را به همین نام و خصلت می شناختند.

حجت الاسلام مبلغی با بیان اینکه مرحوم آیت الله مروجی در منطقه کوهدشت منشا خدمات و تلاش های بسیاری بود‌ ابراز داشت: مردم این منطقه نیز ارادت بسیار خاصی به وی داشتند و اعتقاد دارند که دین خود را مدیون این عالم ربانی هستند.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مردم این منطقه نیز از مرحوم آیت الله مروجی در تقویت باورهای دینی و اعتقادی و همچنین ارزش های اسلامی،‌ تاثیر بسیاری گرفتند و خدمات وی در این منطقه در یادها خواهد ماند.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به زندگی ساده مرحوم آیت الله مروجی ابراز داشت: وی به لحاظ زهد و ساده زیستی نیز در پائین ترین سطح ممکن بود و هیچ اندوخته ای نداشت و هیچگاه خود را از مردم بالاتر نمی پنداشت.

وی افزود: آیت الله مروجی مدرسه علمیه باقر العلوم شهر کوهدشت را تاسیس کرد و اکنون با گذشت حدود چهل سال از تاسیس این مدرسه،‌ طلاب و فضلای بسیار زیادی در این مدرسه تربیت شده اند.

حجت الاسلام مبلغی ادامه داد: مرحوم آیت الله مروجی در زمینه مراحل سلوکی و عبادی نیز جایگاه بسیار برجسته و خاصی داشت و به باور عجیبی از دین رسیده بود.

فرزند مرحوم آیت الله مروجی اضافه کرد: در طول زندگی با برکت این عالم ربانی هیچ فردی شکوه و شکایتی از ایشان در خصوص مسائل مختلف نشیند و ایشان همواره راضی به رضای الهی بود و این موضوع را بر همه امور مقدم می داشت.

حجت الاسلام مبلغی افزود: با وجود اینکه مرحوم آیت الله مروجی از بیماری های مختلفی رنج می برد،‌ اما هیچ گاه لب به شکایت و شکوه نگشود و همواره مراتب رضایت خود را اعلام می کرد و می گفت راضی هستم به رضای حضرت حق.

گفتنی است، آیت الله ماشاء الله مروجی (مبلغی) موسس حوزه علمیه باقرالعلوم شهرستان کوهدشت استان لرستان صبح سه‌شنبه در یکی از بیمارستان های قم دارفانی را وداع گفت.

پیکر پاک این عالم ربانی فردا ساعت 10 صبح از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تشیع و بعد از اقامه نماز میت توسط حضرت آیت الله سبحانی، جهت خاکسپاری به زادگاهش شهرستان کوهدشت منتقل می‌شود. /924/ت302/ع

ارسال نظرات