۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۸۰۷۶۴
عضو مجلس خبرگان رهبری:

جایگاه واقعی مجلس خبرگان رهبری توسط رسانه ها برای جامعه تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه آگاهی های عمومی مردم از شرح وظایف و ماموریت های مجلس خبرگان رهبری کم است تاکید کرد: ‌اعضای این مجلس و رسانه های گروهی باید نسبت به انعکاس اخبار و فعالیت های مجلس خبرگان رهبری اهتمام ویژه ای داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمين واعظ موسوي
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی نماینده استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به 23تیرماه سالروز آغاز به کار نخستین مجلس خبرگان رهبری در انقلاب اسلامی،‌ جایگاه این نهاد را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،‌ مجلس خبرگان از نهادهای اساسی در حکومت دینی است.

وی تصریح کرد: اعضای مجلس خبرگان رهبری،‌ انسان های شاخص،‌ فرهیخته و صاحب فکر و نظر هستند که اجتهاد در آنها وجود دارد و با انتخاب مردم از حوزه های مختلف در این نهاد مهم حضور می یابند.

این استاد حوزه علمیه قم، انتخاب رهبری و بررسی و نظارت مجموعه ها و نهادهای زیر مجموعه رهبری را از جمله وظایف این مجلس برشمرد و تاکید کرد:‌ تمامی نهادها و ارگان هایی که زیر نظر مقام معظم رهبری کار می کنند،‌ مجلس خبرگان رهبری بر فعالیت آنها نظارت دارد و اگر جایی احساس کند که باید کنترل و نظارت بیشتری صورت گیرد،‌ این کار توسط مجلس خبرگان انجام می شود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری،‌ با ناکافی خواندن آگاهی مردم از نحوه وظایف و ماموریت های این مجلس گفت: برخی از اعضای مجلس خبرگان حاضر نیستند فعالیت های آنها رسانه ای شود،‌ چون احساس می کنند اگر در منظر عموم قرار گیرند،‌ قصد اخلاص در آنها کم می شود.

وی با تشریح دیگر ماموریت ها و وظایف مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: کمیسیون های مختلف از جمله کمیسیون پاسداری از ولایت فقیه،‌ کمیسیون سیاسی و اجتماعی،‌ کمیسیون تحقیق و دیگر کمیسیون های مجلس خبرگان به طور مستمر جلسات بسیار خوبی برگزار و مسائلی که در حیطه کاری آنان است را بررسی و دنبال می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی تاکید کرد: تمامی مسائل کشور به ویژه مسائل مربوط به نهادهای زیر مجوعه رهبری در مجلس خبرگان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و اگر نیاز به تذکری بود این موضوعات انجام می شود.

وی تصریح کرد: البته عمده و اساسی ترین کار مجلس خبرگان رهبری،‌ همان انتخاب ولی فقیه است و دیگر فعالیت های این مجموعه مهم در کشور،‌ آن طور که باید تبیین نشده است و مردم آگاهی کافی را در این خصوص ندارند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، خواستار اهتمام رسانه های جمعی به انعکاس اخبار و فعالیت های مجلس خبرگان رهبری شد و تاکید کرد:‌ شاید بخشی ازعدم آگاهی کافی مردم به فعالیت های این مجلس،‌ به این دلیل باشد که خود اهل خبرگان چندان اهل مصاحبه نباشند.

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم جایگاه مجلس خبرگان رهبری آن گونه که شایسته و بایسته است برای مردم تبیین و شناسانده شود،‌ باید اعضای این نهاد و رسانه های گروهی نسبت به انعکاس اخبار و فعالیت های مجلس خبرگان رهبری اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در پایان با اشاره به اجلاس آتی مجلس خبرگان رهبری در شهریورماه سال جاری گفت: در کمیسیون اجتماعی و سیاسی این مجلس راجع به موضوعات مختلف بحث و بررسی می شود،‌ ولی هنوز محصول آن به طور کامل مشخص نشده است که در اجلاس چه اموری مطرح خواهد شد. /924/ت302/ج

ارسال نظرات