۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۸۰۷۶۵

فرصت عاشقی رسید

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه فرصت عاشقی از سوی پایگاه اطلاع رسانی راسخون منتشر شد.
تولد حضرت عباس (ع)،


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع رسانی راسخون به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت عباس(س) ویژه نامه فرصت عاشقی را منتشر کرد.

این ویژه نامه به سه بخش عمده تقسیم می شود، که بخش اول پیرامون سیره علمی و عملی امام حسین (ع) است که شامل مطالبی مانند آیات اخلاق در سیماى حسینى، آیات اخلاق در سیماى حسینى، حماسه ‏آفرینان دلاور، مزار امام حسین(ع) از آغازین روز، و... است.

در مطلبی با عنوان سکولاریسم از منظر امام حسین (ع) می خوانیم: بررسى سخنان امام حسین(ع) ثابت مى‏کند که مشروعیت حکومت، فقط الهى است و حکومتى مشروع است که فقها از طرف خداوند منصوب باشند و رأى و بیعت مردم هیچ گونه تأثیرى در مشروعیت حکومت ندارد - هر چند تأثیر آن در کارآمدى حکومت حائز اهمیت است - آن گونه که افراد ناآگاه و فریفته مکاتب سیاسى غرب و یا مغرض از سکولار بودن حکومت - حتى در زمان حضور امام معصوم(ع) - سخن مى‏گویند و در صددند تا جنبه الهى و آسمانى حکومت را به هر نحوى انکار نمایند.

امام(ع) به فرماندار مدینه - که درخواست بیعت از آن حضرت براى یزید داشت که امام حسین(ع) - ضمن برشمردن دلایل مشروعیت خویش براى حکومت بر جامعه اسلامى - به دلایل نامشروع بودن حکومت یزید اشاره مى‏کند که به سبب فقدان نصب الهى، نه تنها هیچ گونه مشروعیتى براى تصدى و رهبرى جامعه اسلامى ندارد؛ بلکه به دلیل ارتکاب محارم الهى و نادیده گرفتن حدود الهى، حتى هیچ مصلحتى در بیعت با او وجود ندارد.

عدم بیعت امام حسین(ع) با یزید - با اینکه اکثریت مردم او را پذیرفته بودند - و قیام علیه یزید، به خوبى دلالت بر لزوم مشروعیت الهى حاکم و همبستگى «دین و سیاست» و ردّ نظریه سکولاریسم دارد. هر چند حتى اگر آن حضرت(ع) قیام نمى‏کردند، باز هم عدم بیعت با یزید به تنهایى بر این موضوع دلالت داشت.

بخش دیگر این ویژه نامه، زندگی نامه امام سجاد(ع) را مروز می کند که از بخش هایی همچون، اخلاق در سیره امام سجاد (ع)، انسان و خدا در دعای امام، راوی سجاده های خونین، پیشوای هدایت و سرچشمه معرفت است که در پاره ای از بخش اخیر می خوانیم: امام (ع) درواقعه کربلا حضور داشتند و همچون عمه خود زینب(س) در رساندن پیام عاشورا بسیار تلاش کردند. با این حال بیشتر اقدامات ایشان مربوط به دوره ثبات است که می توان از آن به دوره سازندگی هم یاد کرد. اهم اقدامات امام(ع) در این دوره عبارت اند از: ۱ - نشر مبانی اعتقادی و فرهنگی شیعه ۲- تربیت نیروهای صالح و کارآمد برای تشیع ۳ - افشای چهره امویان ۴- مبارزه با افکار و اندیشه های منحرف ۵- زنده نگه داشتن یاد واقعه عاشورا.

ویژه نامه فرصت عاشقی در دیگر بخش خود، به شرح حال حضرت عباس(ع) پرداخته و مطلبی با عنوان آموزگار فتوّت و مردانگی، اسوه برادری، چگونه زیستن و فاتح حقیقی‌ را منتشر کرده است.

علاقمندان می توانند برای مشاهده این ویژه نامه به پایگاه اطلاع رسانی راسخون به نشانی www.rasekhoon.net  مراجعه کنند. /909/÷202/ع


ارسال نظرات