۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۰
کد خبر: ۸۰۷۸۰
معاون بین الملل حوزه های علمیه :

رواج بی بندوباری، تهاجم همه جانبه و حساب شده غرب است

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه، رواج بدحجابی و بی بندوباری را هجمه همه جانبه دشمنان اسلام و انقلاب و غرب برای تضعیف باورهای اعتقادی و ارزش های اصیل اسلامی دانست و خواستار چاره اندیشی حوزه های علمیه و نهادهای فرهنگی کشور در این خصوص شد.
حجاب


حجت الاسلام زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه،‌ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا‌ با اشاره به اهمیت مقوله حجاب و عفاف در جوامع اسلامی، به بررسی سابقه تاریخی حجاب و عفاف پرداخت و علت شکست کشور اسلامی اندلس را بی هویت کردن جامعه، ترویج بی بندوباری و فسادهای اخلاقی و اجتماعی و سپس تحمیل نبرد نظامی دانست.

وی شکست کشور اندلس در جنگ های صلیبی را درس عبرتی برای همه جوامع اسلامی دانست و در تحلیل خود از وضعیت بدحجابی و بی بندوباری در برخی شهرهای کشور گفت: من این مسائل را صرفا برگرفته از هواهای نفسانی و شهوات شخصی نمی دانم.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: به نظر من این مسائل طراحی همه جانبه و حساب شده از سوی غرب است که ایمان نسل جوان ما را هدف قرار داده اند تا بعد بتوانند اهداف و نقشه های دیگر خود را عملیاتی کنند.

حجت الاسلام زمانی، با بیان اینکه در برابر این پدیده باید از ساده اندیشی پرهیز کرد، ابراز داشت: اگر ما این موضوع را تهاجم همه جانبه غرب بدانیم که یقینا این گونه است، بر همه عالمان دین، مسؤولان قوا و همه افراد لازم خواهد بود، با تمام توان و قدرت در برابر تهاجم فساد اخلاقی قیام کنند و تصمیم های همه جانبه و جامعی اتخاذ کنند و جلوی این وضعیت را بگیرند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه، بنیادی ترین و اساسی ترین اقدام را در این مقوله، کار فرهنگی دانست و اظهار داشت: ما ضمن اینکه به کارهای فرهنگی جدی اذعان داریم اما معتقدیم، همه مسؤولان، حوزویان، دانشگاهیان و نهادهای فرهنگی باید بنشینند و طرح های جامعی را برای مقابله و پیشگیری از این تهاجم عظیم بریزند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: در مرحله بعد نیز باید با اقدام قانونی برای پیشگیری از رواج فسادهای اخلاقی و اجتماعی، با عاملان ترویج این فسادها برخورد قانونی و جدی صورت گیرد.

گفتنی است، مشروح گفت و گوی خبرنگار خبرگزاری رسا با حجت الاسلام زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه در خصوص مساله حجاب و موضوعات پیرامونی آن به زودی از سوی این خبرگزاری منتشر خواهد شد./924/ت302/ع

ارسال نظرات