۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۰۴:۵۳
کد خبر: ۸۰۷۸۷

حکمت حجاب، سنجش میزان عبودیت و اطاعت بندگان است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگی و تبلیغی اداره کل تبلیغات خراسان شمالی گفت: حکمت حجاب، سنجش میزان عبودیت و اطاعت بندگان است.
حکمت حجاب، سنجش میزان عبودیت و اطاعت بندگان است
حجت الاسلام هادی ایمانی نیا، رییس اداره فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد‌ اظهار داشت: افراد با حفظ حجاب مى توانند اطاعت را که روح و پیام اصلى عبادات بشر اسـت، اثـبـات کنند و در زمره اطاعـت کنندگان الهى قـرار گیرند.

وی به آشنایی با آثار، اهمیت و فلسفه حجاب تأکید کرد و افزود: حکمت حجاب، سنجش میزان عبودیت و اطاعت بندگان است.

وی خاطر نشان کرد: حجاب که امر خدا است و شارع مقدس بـه عنوان یکى از احـکام ضرورى دین آن را واجب کرده است، بـاید حفظ شود و حفظ این واجـب الهى اطاعت از او است و اطاعت از او حـقى است که بـر بـندگان نهاده است.

حجت الاسلام ایمانی‌نیا ابراز داشت: باوقـار‌بـودن دخـتـران و رعایت کردن حریم بین محرم و نامحرم به آنان اصالت می‌بخشد و آنها را در دیدگان همه قابل تعظیم و احترام می‌کند.

رییس اداره فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات خراسان شمالی افزود: حجاب در واقع، مصونیتی است برای دختر جوان که او را از فروریختن شخصیت، نجات می‌بخشد و از طرفی پسران جوان را از خطر انحراف باز می‌دارد.

وی تصریح کرد: در جـوامـعـی کـه بـی‌حـجابی را ترویج می‌کنند، زن ابزار دست قدرت‌های استعمارگران می‌شود، به گونه‌ای که از استواری شخصیت و تقدس و عفتی که شایسته یک بانوی پاکدامن و عفیف است تهی می‌شود./966/پ202/س
ارسال نظرات