۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۸۰۸۱۹
علامه شیخ عفیف نابلسی:

مسلمانان افراطی از تکفیر دست بردارند و به تبلیغ عقلانی دین بپردازند

خبرگزاری رسا ـ علامه نابلسی مسلمانان را به دوری از تضعیف یکدیگر و کنار گذاشتن جنجال آفرینی با سلاح تکفیر و در عوض، روی آوردن به تفکر و تبلیغ فراخواند.
نابلسي


به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، رییس هیات علمای جبل عامل لبنان، روز گذشته در دیدار با هیاتی از سوی حزب «آزادسازی اسلامی لبنان» به ریاست حسن نحاس با تاکید بر توانمندی اسلام در برقراری صلح، ثبات و عدالت و الهام بخشی به انسان ها در تمامی ابعاد انسانیت، گفت: برای تحقق این امر، تنها برخی مسلمانان باید از جنجال آفرینی با سلاح تکفیر دست بردارند و به تفکر و تبلیغ روی آورند.

این شخصیت برجسته مذهبی لبنان با اظهار اینکه مشکل مسلمانان پیش از هر چیز درونی است؛ چرا که بر علیه یکدیگر دچار اشتباه می شوند، گفت: مسلمانان با افتادن در دام تعصب های مذهبی، منطقه ای و نژادی، راه پیشرفت و درهای گفت و گو و دانش را بر یکدیگر می بندند.

وی از مسلمانان جهان خواست تا به همه جهانیان نشان دهند که اهل گفت و گو و طرفدار صلح و عدالت هستند و افزود: تنها راهی که برای آمریکا و اسراییل مانده است، اختلاف افکنی و ایجاد چنددستگی میان مسلمانان با برانگیختن حساسیت های مذهبی است.

علامه نابلسی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه را به عنوان مرجعیت جهان اسلام معرفی کرد و از مسلمانان شیعه و سنی خواست تا در راستای تقویت وحدت و قدرت امت اسلام و رویارویی با تهدیدهای بزرگ دشمنان اسلام، موضع گیری های این دو کشور را الگو قرار دهند./981/الف

ارسال نظرات