۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۸۰۸۴۰
امام جمعه مراغه:

قرآن برنامه و قانون سعادت بشریت است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با تأکید بر درک مفاهیم ارزشمند قرآنی گفت: قرآن برنامه و قانون سعادت بشریت است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار حبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در مراسم اختتامیه سی امین دوره مسابقات قرآنی نیروی زمینی ارتش در تالار سرباز پادگان امام رضا(ع) مراغه اظهار داشت: درک مفاهیم ارزشمند قرآنی حداقل به همان مقدار مهم و با فضیلت است، که قرائت آن مورد توصیه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر درک مفاهیم ارزشمند قرآنی گفت: انس با قرآن و عمل به اوامر و اجتناب از نواهی این کتاب آسمانی موجب می شود تا سعادت دنیوی و اخروی نصیب شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که عمل به آموزه های قرآنی راه حل بسیاری از معضلات جامعه است، گفت: دوری از قرآن و معارف اهل بیت ناهنجاری های بسیاری را موجب می شود، چنانکه برخی از کشورهای منطقه با مشکلاتی روبرو هستند که نشات گرفته از بی توجهی به قرآن است.

وی با تشریح رسالت قاریان، حاملان و حافظان قرآن افزود: حامل قرآن باید نه تنها قاری قرآن باشد، بلکه باید از مفاهیم آن نیز شناخت کامل داشته باشد، قرآن برنامه و قانون سعادت بشریت است.

همچنین مسؤول دارالقرآن اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در سایه حمایت های مستقیم رهبر معظم انقلاب در کنار دفاع از سرحدات میهن اسلامی، کارهای فرهنگی را نیز در برنامه های خود گنجانده است.

منصور آقامحمدی افزود: هم اکنون حدود پانصد نفر از کارکنان پایور و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی حافظ قرآن بوده و در رده های مختلف مشغول خدمت به نظام مقدس اسلامی هستند.

وی خاطر‌نشان کرد: این دوره از مسابقات در پنج منطقه از کشور برگزار و نفرات برتر به مسابقات قرآنی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و منتخبین این دوره نیز به مسابقات قرآنی ارتش جمهوری اسلامی راه می یابند.

گفتنی است، این دوره از مسابقات با شرکت 130 نفر از پرسنل و وظیفه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

در این مسابقات از شهرهای کردستان، ارومیه، تبریز، میانه، سراب، پسوه، قوشچی، عجبشیر و گروه و پشتیبانی مراغه شرکت داشتند.

این دوره از مسابقات به مدت سه روز در مسجد جامع مراغه در بخش های مفاهیم سطح یک و سطح دو ، حفظ 10‌، پنج و سه جزء قرآن، حدیث، ترجمه و قرائت قرآن برگزار شد./935/پ202/س
ارسال نظرات