۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۸۰۸۷۲
سال گذشته؛

35 هزار دانشجوی بسیجی در اردوهای جهادی حضور یافتند

خبرگزاری رسا ـ معاون سازندگی و کار آمد سازی سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: 35 هزار نفر دانشجوی بسیجی سال گذشته در قالب 812 گروه در 30 استان کشور در اردوهای جهادی حضور یافتند.
اردوي جهادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، مجتبی باستان، معاون سازندگی و کار آمد سازی سازمان بسیج دانشجویی کشور عصر دیروز در دومین جلسه هماهنگی برگزاری اردوهای جهادی در استان سمنان گفت: 35 هزار نفر دانشجو سال گذشته در قالب 812 گروه در 30 استان کشور در اردوهای جهادی حضور یافتند.

وی افزود: این دانشجویان با حضور در مناطق محروم در عرصه های مختلف کشاورزی، دامپروری، عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی، علمی و آموزشی فعالیت کردند.

باستان، تبلیغ، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ و تفکر جهادی و زمینه سازی جهت نقش آفرینی دانشجویان بسیجی در دهه چهارم انقلاب را از اهداف محوری اردوهای جهادی عنوان کرد.

وی بومی سازی و تخصصی کردن اردوهای جهادی، استمرار آن در تمامی فصول و منطبق کردن فعالیتهای آن با موازین شرعی را خواستار شد و افزود: مسؤولان دستگاه های اجرایی باید در اجرای این طرح حمایت های مادی و معنوی خود را افزایش دهند.

عسگر مجیدی، مسؤول بسیج دانشجویی استان سمنان هم در این جلسه گفت: اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان سمنان در قالب قرارگاه جهادی شهید غلامحسین بسطامی در مناطق محروم خارتوران و فرومد شهرستان شاهرود و کوه زر شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی بسیج دانشجویی که یادآور تلاش ماندگار جهاد سازندگی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی است، در قالب فعالیت جهادی، سازندگی و فرهنگی اجرایی می‌شود افزود: امسال 800 تا یک هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان سمنان در قالب 35 گروه برای انجام رسالت جهادی در بیش از 53 روستا آماده شده‌اند.

مجیدی زنده کردن شور برخاسته از فضای سال‌های نخستین انقلاب و باور «ما می‌توانیم» را از اهداف مهم اردوهای جهادی اعلام کرد و گفت: اردوهای جهادی و بسیج سازندگی در استان سبب تقویت روحیه روستاییان و اعتماد آنان به نظام و انقلاب خواهد شد.

عباس رهی، استاندار سمنان نیز در این جلسه خدمت به مردم را از بهترین عبادتها دانست و گفت: اردوهای جهادی خدمت به دولت نیز است و چون دانشجویان کار را بدون هیچ مزد و منتی انجام می‌دهند ارزش بسیاری نیز برای دولت خواهد داشت.

در این جلسه تعدادی از دانشجویان شرکت کننده در اردوی جهادی استان سمنان با بیان اهداف و مزیتهای این طرح مشکلات و راهکارهای رفع آن را بیان کردند./960/پ202/ص
ارسال نظرات