۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۸۰۸۷۸

افشای دورغ رسانه‌های غربی راهکار‌ مقابله با دشمنان نظام

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز مطالعات بین الملل دانشگاه تهران گفت: دشمنان برای مقابله با توسعه همه جانبه ایران به دروغ‌گویی علیه ایران در رسانه‌های غربی متوسل شده‌اند که افشای این دورغ‌ها راهکاری برای مقابله است.
افشای دورغ رسانه‌های غربی راهکار‌ مقابله با دشمنان نظام
ابومحمد عسگرخانی، رییس مرکز مطالعات بین الملل دانشگاه تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه به اقدامات دولت آمریکا برای مقابله با توسعه همه جانبه ایران اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمنان با استفاده از ابزار رسانه سعی در القای دروغ‌های خود در مورد ایران به مردم جهان دارد که افشاگری در خصوص این دروغ‌ها راهکار مناسبی برای مقابله با آنها است.

وی گفت: استکبار جهانی با تبلیغات دورغین بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران در رسانه‌های زیر سلطه خود، جنگ نرم را علیه کشورمان آغاز کرده است که باید با برنامه‌ریزی مناسب مقابله به مثل کرد.

عسگرخانی با انتقاد از عدم توجه سازمان‌های بین المللی، حقوقدانان و همچنین سازمان ملل متحد در خصوص جنگ نرم علیه ایران اذعان داشت: وظیفه اصلی این سازمان‌ها مقابله با هر نوع جنگ است؛ بنابراین نباید از جنگ نرم علیه ایران غافل شوند.

رییس مرکز مطالعات بین الملل دانشگاه تهران با اشاره به اینکه سازمانهای بین المللی نباید تمام توان خود را برای جنگهای سرد صرف کنند، به بیان نظریه های مکاتب مختلف در خصوص انسان، جنگ و جوامع پرداخت و افزود: در گذشته جنگ فقط به جنگ سرد اطلاق می شد ولی در سال های اخیر واژه جنگ نرم نیز وارد این ادبیات شده است.

وی با اشاره به تفاوت‌های جنگ نرم و سخت خاطرنشان کرد: این دو جنگ در هدف، ابزار، نوع جنگ و چگونگی مقابله متفاوت هستند که برای موفقیت در هر دو نوع، شناخت تفاوت‌ها ضروری و مهم است.

عسگرخانی در ادامه به موضع گیری آمریکا در خصوص فعالیت هسته ای ایران گفت: رفتار متناقض آمریکا سبب کاهش اعتماد مردم جهان به این کشور شده است؛ چراکه دولت اوباما به عنوان مدعی مبارزه با سلاح هسته‌ای از زرادخانه هسته‌ای طرفداری می‌کند.

عسگر خانی با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح دانش ملی یادآور شد: برای مقابله با فعالیت‌های و توطئه ها علیه کشورمان ارتقای سطح دانش ملی و دستیابی به فناوری و تکنولوژی‌های روز کارساز است./936/ت302/س
ارسال نظرات