۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۸۰۸۸۵
مسؤول موسسه تحقیقاتی امیرالمومنین:

هر قیامی علیه استکبار از امام حسین الگو می گیرد

رسا ـ مسؤول موسسه تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) با اشاره به نقش روحانیان در آشناسازی جامعه با سیره اهل بیت(ع) گفت: روحانیان با شیوه های جدید پیام امام حسین(ع) را منتقل کنند.
امام حسين ع


حجت الاسلام محمد مهدی دشتی، مسؤول مؤسسه تحقیقاتی امیرالمومنین(ع)، در گفت‌‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که اهل بیت(ع) به یک سرچشه متصل هستند، گفت: در هر زمان امامان معصوم با توجه به شرایط جامعه حرکت می کردند و هر یک از ائمه اطهار بجای امام حسین(ع) بودند قیام ایشان را انجام می دادند.

وی با بیان این که طبق روایات حرارت عشق امام حسین(ع) هیچ گاه خاموش نخواهد شد، ابراز داشت: اباعبدالله با خون خود اسلام را بیمه کرد و هر قیامی علیه استکبار از قیام آن حضرت نشات گرفته می شود.

محقق و پژوهشگر علوم معارفی با اشاره به این که سبک دیگران این است که جنگ را در صورت برتری و مساوی بودن قدرت عقلایی می دانند، اظهار داشت: امام حسین(ع) با قیام خود سبک جدیدی را ارائه دادند و دفاع از حق در هر دو صورت پیروزی و شهادت را رستگاری معرفی کردند.

وی مناجات شب عاشورا و نماز ظهر روز عاشورا و ترسیم خط معنوی در دوران کودکی را بخش کوچکی از ابعاد معنوی اباعبدالله معرفی و خاطرنشان کرد: ایشان در پاسخ گویی به سوالات و مناظرات حضور پیدا می کردند و دشمنان معاویه را از بحث علمی با این خاندان نهی می کردند.

مسؤول موسسه تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) با بیان این که اطلاع رسانی، اهدای جان و پیام رسانی سه مولفه هر قیامی است، ابراز داشت: روحانیان با تاسی از حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب(س) پیام عاشورا را به مردم برسانند و در این زمینه روشنگری کنند.

وی با توجه به حوصله جوانان در این زمان توصیه کرد: روحانیان با شیوه های جدید به بیان مسایل زندگانی امام حسین(ع) و پاسخگویی شبهات بپردازند.

مسؤول موسسه تحقیقاتی امیرالمومنین(ع) فرهنگ سخنان اهل بیت به صورت فهرست بندی شده، کتاب های پیام قیام عاشورا، انگیزه های قیام امام حسین(ع) و برآیند قیام عاشورا را از انتشارات این موسسه درباره اباعبدالله(ع) معرفی کرد./921/پ202/ع



ارسال نظرات