۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۸۰۹۲۴
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با نیروهای مسلح کرمان:

پیشرفت های نظامی و دفاعی ایران دشمنان را هراسان و وحشت زده کرده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با تجلیل از دستاودرهای مختلف نظامی و دفاعی نیروهای مسلح گفت: پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های نظامی و دفاعی تحسین برانگیز و به عامل هراس و وحشت دشمنان انقلاب اسلامی تبدیل شده است.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر پنج شنبه 24تیرماه، در دیدار نیروهای مسلح این استان در حسینیه ثارالله کرمان، با اشاره به آیات و روایاتی، اهمیت امور نظامی را متذکر شد.

وی با بیان اینکه در جای جای قرآن کریم و آموزه های اسلامی، بحث از جهاد به میان آمده است، به تبیین تفاوت های جهاد و جنگ پرداخت در اسلام پرداخت و ابراز داشت: در دین مبین اسلام، بین جنگ و جهاد تفاوت جدی و اساسی وجود دارد، در اسلام جنگ وجود ندارد، اما به مقوله جهاد تاکید فراوانی شده است.

این مرجع تقلید، جامعه فاقد روحیه جهاد و شهادت را ذلیل و خوار توصیف کرد و بیان داشت: جهاد یعنی دفاع از حریم اسلام ناب، دفاع از مکتب اهل بیت(ع)، دفاع همه جانبه از حریم ولایت و امروز همه باید با حفظ روحیه جهادی به این مساله مهم توجه کنیم.

وی کار نیروهای مسلح در کشور را مهم و مقدس ارزیابی کرد و با بیان توصیه هایی به آنان ابراز داشت: ارتباط صمیمی با مردم، برخورداری از تقوا، ارتباط با خدا، خواندن احادیث و حراست از انقلاب اسلامی از جمله وظایف نیروهای مسلح است.

این مرجع تقلید، حاضران در جلسه را به خواندن و تامل در آثار و کتب امام راحل توصیه کرد و گفت: امام راحل حاصل تجارب خود را در وصیت نامه خود بیان کرده اند و ما امروز باید به اندیشه های ناب آن یار سفر کرده و پیر فرزانه توجه کنیم.

وی تاکید کرد: کتب امام راحل از جمله کتاب های صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت نامه ایشان، باید به کتب بالینی جامعه تبدیل شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، با تجلیل از نقش آفرینی نیروهای مسلح در انقلاب اسلامی تاکید کرد: بسیجیان، ارتشیان، نیروهای انتظامی و پاسداران در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، نقش بسیار مهم و برجسته ای داشته اند و به خوبی از کیان انقلاب و مرزهای مختلف کشور دفاع کرده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های نظامی و دفاعی را تحسین برانگیز توصیف کرد و با بیان اینکه دشمنان امروز از این دستاوردها و پیشرفت ها هراسان و وحشت زده شده اند تاکید کرد: ابعاد علمی و فناوری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مایه افتخار و مباهات است و بحمدلله امروز نیروهای مسلح ما در دنیا حرف های زیادی برای گفتن دارند.

این مرجع تقلید، روحیه جهادی را رمز موفقیت ملت و نیروهای مختلف مسلح جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان داشت: رزمایش ها و مانورهای نظامی که از سوی نیروهای مختلف مسلح شامل سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی برگزار می شود، بسیار مهم است و اقتدار نظامی ایران را ثابت می کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، خواستار تلاش و همت بیشتر همه آحاد جامعه برای تحقق اهداف عالیه انقلاب اسلامی و افق های مدنظر امام راحل و مقام معظم رهبری شد و اضافه کرد: امروز همه باید با تبعیت از مقام معظم رهبری و همت و کار مضاعف، برای پیشرفت و توسعه بیش از پیش کشور اسلامی ایران گام برداریم.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار صمیمی، فرمانده سپاه استان کرمان، با قدردانی از مواضع انقلابی و صریح حضرت آیت الله نوری همدانی و روشنگری های بصیرانه این مرجع تقلید در حوادث بعد از انتخابات، گزارشی از اقدامات و فعالیت های نیروهای مسلح این استان ارائه کرد. /924/پ201/ج

ارسال نظرات