بیعتنامۀ اساتید و نخبگان حوزۀ علمیۀ خراسان با ولیّ امر مسلمین جهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرسان، جمعی از اساتید و نخبگان برجستۀ حوزه علمیۀ خراسان با صدور بیعتنامهای با حضرت آیتالله سیدمجتبی حسینی خامنهای(مدّظلّه العالی) رهبر انقلاب اسلامی، بر استمرار راه امام خمینی(ره) و امام خامنهای شهید(قدّساللهنفسهالزکیه) و تداوم خط نورانی ولایت تأکید کردند.
در ابتدای این بیعتنامه با استناد به آیۀ شریفۀ «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا أَطیعُوا اللهَ وَأَطیعُوا الرَّسولَ وَأُولِی الأَمرِ مِنکُم» آمده است: ای کسانی که ایمان آوردهاید! اطاعت کنید خدا را و اطاعت کنید پیامبر خدا و اولوالامر از خودتان را!
بیعتنامه با اشاره به انتخاب رهبر جدید انقلاب اسلامی از سوی مجلس خبرگان و شرایط خاص کشور پس از شهادت رهبر فقید، تأکید میکند: در ایامی که با الطاف الهی شرایط ولایت در حضرتعالی کشف شد و تدبیر امور امت اسلامی به دستان با کفایت شما سپرده گردید، شاکر خدای متعال هستیم که نعمت عظیم ولایت پس از مصیبت شهادت امام شهیدمان، موجب تسکین قلوب داغدار مؤمنان گردید.
اساتید حوزه علمیه خراسان در این بیعتنامه با بیان اینکه ولایت فقیه در دوران غیبت حضرت صاحب الزمان(عج) ضامن رشد امت اسلامی است، افزودهاند: به حکم عقل و بر اساس اعتقاد به شریعت مترقّی شیعه، پشتیبانی از ولایت مطلقۀ فقیه و تبعیت از آن را تکلیف شرعی و عقلی خود میدانیم.
در ادامه تأکید شده است: ما اساتید و نخبگان حوزه علمیۀ خراسان، با جان و دل و تمام هستیمان، با باور به اینکه ولایت فقیه امتداد ولایت رسول الله(ص) است، با حضرتعالی به عنوان نایب برحق امام زمان(عج) بیعت مینماییم و اعلام میداریم تا آخرین قطرۀ خون بر این عهد و پیمان استواریم.
در پایان بیعتنامه، ضمن تجلیل از یاد و نام حضرت امام خمینی(ره)، امام خامنهای شهید(قدّس الله نفسه الزکیه) و تمامی شهیدان انقلاب اسلامی آمده است: از درگاه ایزد متعال خواهان رضوان و رحمت برای ارواح مطهر آنان و صبر و اجر برای بازماندگان ایشان و نیز فتح و ظفر برای رزمندگان اسلام هستیم.
بیعت نامه مذکور با امضای جمعی از اساتید برجسته، فضلای ممتاز و نخبگان حوزه علمیۀ خراسان منتشر شده و نشانهای از تجدید عهد حوزه با ولایت و استمرار پیوند تاریخی روحانیت با خط اصیل انقلاب اسلامی است.