۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۸۰۹۵۱
مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه اهواز:

پاسداران سرمشق جوانان آزادی خواه جهان هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسین(ع) اهواز، پایداری پاسداران نظام جمهوری اسلامی ایران در راه حفظ آرمان های والای اسلام و انقلاب اسلامی را سرمشق جوانان مؤمن و آزادی خواه جهان دانست.
پاسداران
حجت الاسلام طه توکلی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسین(ع) اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به روز سوم شعبان میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار اظهار داشت: پاسداران نظام جمهوری اسلامی ایران با تأثیر از شجاعت، ایمان و سایر فضائل امام راحل در راه حفظ آرمان های والای اسلام و انقلاب اسلامی و حراست از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، صحنه های فراموش نشدنی و حماسه های باشکوهی آفریدند و سرمشق جوانان مؤمن و آزادی خواه جهان شدند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل سپاه پاسداران در تداوم انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: روز گذشته مقام معظم رهبری، محتوا و اصالت سپاه و انقلاب را به هم مربوط دانستند و تدام انقلاب اسلامی را وابسته به وجود سپاه پاسدران دانستند.

حجت الاسلام توکلی با اشاره به اصل 150 قانون اساسی بیان داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وظیفه دارد از آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران و همچنین تمامیت ارضی این مملکت دفاع کند و در همه جا حافظ منافع ملی، حیثیتی، انقلابی، ارزشی، اعتقادی، سیاسی، و اقتصادی این مملکت باشد.

وی اضافه کرد: در حقیقت وظیفه هر پاسدار، پاسداری از حریم آل محمد(ص) و پاسداری از ارزش های اسلامی و انقلابی تحت هر عنوان، هر مکان و هر زمانی است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسین(ع) اهواز پاسداران را پیروان راه امام حسین (ع) دانست و ابراز داشت: پاسداران باید نسبت به قضایا ژرف نگر، تیزبین و بیدار دل باشند و درمواجهه با جرایانات فتنه و باطل، توان تشخیص حق از باطل را داشته باشند و با حساسیت نسبت به دین، حرف خود را به گوش جهان رسانند و هیچ گاه در مقابل نظام سلطه سرخم نکنند.

وی ایثار، جهاد و شهادت طلبی پاسدار را برگرفته از صحرای کربلا دانست و تصریح کرد: پاسداران انقلاب اسلامی پس از 1400 سال همانند آنهایی که جان خویش را در راه آرمان امام حسین (ع) فدا کردند همان راه و همان نقش را ایفا کردند و جزء پیشکسوتان ایثار، جهاد و شهادت شدند و خونشان این مملکت را تا ابد بیمه کرد.

حجت الاسلام توکلی افزود: پاسدار باید حق بین و حق نگر باشد و همیشه بر اساس آموزه های دینی حرکت کند و در مواقع بلا و سختی از موضع خود عقب نشینی نکند و همچون مولایش امام حسین(ع) هیچگاه در برابر حکومت، افراد و احزاب باطل سرخم نکند.

وی با توجه به فلسفه وجود روحانیان در نهادهای انقلابی و سپاه پاسداران ادامه داد: نقش روحانیان نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران روشنگری و نظارت بر اعمال، برنامه ها و مأموریت های سپاه است و دارای یک بعد محتوایی و نرم افزاری است و همچون روح در کالبد سپاه است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسین(ع) با اشاره به کارنامه درخشان روحانیان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: روحانیت در سپاه پاسداران دارای نقش بی بدیلی است و این نقش سیاسی، عقیدتی و اخلاقی در مواجهه با جبهه های باطل روز به روز پر رنگ تر می شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خودسازی معنوی بر اساس آموزه های دینی را بهترین راه برای واکسینه شدن افراد جامعه و نهادی مثل سپاه دانست و خاطر نشان کرد: برای ارائه یک الگوی صحیح و سالم از دین وایفای نقش خود به عنوان یک آزادی خواه و موحد واقعی باید اول معرفت به نفس پیدا کنیم و در پرتو آن به اجرای فرامین الهی بپردازیم.

حجت الاسلام توکلی تصریح کرد: سپاه پاسداران قبل از اینکه یک ارتش کلاسیک باشد یک سپاه اعتقادی، معنوی و انقلابی است و متناسب با همین مأموریت ضمن کسب بصیرت و دشمن شناسی باید در دو جبهه جنگ سخت و جنگ نرم و تهاجم فرهنگی نقش آفرینی کند./945/ت302/ص
ارسال نظرات