۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۸۰۹۵۵
رییس سازمان آموزش و پرورش خوزستان:

فراهم سازی بستر آموزش همان تحقق عدالت است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان آموزش و پرورش خوزستان گفت: عدالت در حوزه آموزش از ارزنده‌ترین رویکردهای دولت است و بر همین اساس آموزش و پرورش خوزستان عدالت در این زمینه را با جدیت پیگیری می‌کند.
وزارت آموزش و  پرورش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، رحمان فلاحی، رییس سازمان آموزش و پرورش خوزستان روز گذشته در نخستین گردهمایی استانی مدیران مجتمع‌های آموزشی و پرورشی خوزستان که در تالار معلم اهواز برگزار شد گفت: یکی از زمینه‌های شایسته تحقق شعار عدالت در جامعه، فراهم کردن بسترهای مناسب برای نظام تعلیم و تربیت است تا بتوان در یک فرآیند مناسب و کار راهبردی، زمینه آموزش و پرورش عادلانه را در کشور به نحو هرچه مطلوب‌تر فراهم کرد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام همت مضاعف و کار مضاعف افزود: امروز در تمام عرصه‌‌ها به ویژه در عرصه آموزش و پرورش به تحقق این شعار در سایه مشارکت و خرد جمعی نیازمندیم تا بستر جهش‌های بلند علمی فراهم شود و نباید انتظار داشت که با تلاش مضاعف دولت و دستگاه‌‌های اجرایی کشور این شعار به حقیقت بپیوندد، بلکه به یک مشارکت عمومی و کار همگانی نیاز است تا فرمایش مقام معظم رهبری به بهترین شکل ممکن تحقق یابد.

فلاحی به مشکلات زیرساختی در عرصه فرهنگی و آب و هوای نامطلوب استان اشاره و تاکید کرد: با وجود عدم تکمیل و پیشرفت زیرساخت‌های فرهنگی و اقتصادی به دلیل هشت سال جنگ تحمیلی و نیز آب و هوای نامطلوب در بیشتر ایام سال در خوزستان، آموزش و پرورش خوزستان با جدیت در حال ارائه خدمات است.

عضو شورای برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به اینکه تعیین اولویت‌‌های آموزشی ویژه دانش‌‌آموزان خوزستانی اظهار داشت: تعیین این اولویت ها توسط این اداره کل با اقدامات کارشناسی که صورت می‌‌گیرد در حال انجام است، و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای کیفیت بخشی آموزشی در سطح گسترده در استان خوزستان تعیین شده که مطمئنا با استقبال فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها مواجه می‌شویم.

وی به اولویت های کاری این اداره کل اشاره کرد و خاطر نشان ساخت:‌ تقویت شورای دبیران،‌ ارزیابی علمی و جایگاه علمی استان در کشور، ‌تقویت مدیران مدارس، آموزش نیروهای ضمن خدمت و افزایش میزان اعتماد و ارتباط اولیا با مدارس از اولویت‌های کاری در این اداره کل در جهت کیفیت بخشی آموزشی در استان است.

رییس سازمان آموزش و پرورش خوزستان در پایان بر لزوم برنامه ریزی آموزشی با لحاظ نیازهای استان تاکید و تصریح کرد: برنامه‌ریزی آموزش با نیازسنجی آغاز می‌شود، بر همین اساس این برنامه‌ریزی می‌‌تواند در راستای ارتقای شاخص‌های آموزشی در استان خوزستان موثر باشد./945/پ202/ص

ارسال نظرات