۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۵۶
کد خبر: ۸۰۹۷۱
امام جمعه قم:

نهضت‌های باطل و منحرف برای رسیدن به هدف با هر فرد و گروهی متحد می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به حوادث و فتنه بعد از انتخابات، از همدل و متحد شدن برخی از جریانات به جریان‌ها و گروه‌های منحرف جهت رسیدن به قدرت انتقاد کرد و گفت: این نوع گروه‌ها برای به قدرت رسیدن، دست به هر کاری می زنند؛ اما وقتی به هدف خود دست یافتند از انجام هر نوع کاری ابایی ندارند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم، پنجشنبه شب، در همایش جلوه های ایثار و شهادت که با حضور طلاب و روحانیان جانباز و ایثارگر حوزه علمیه قم در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، در سخنانی با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز جانباز و پاسدار، به تبیین ابعاد و پیام های متعدد فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت.

وی عشق به خدا و ارزش های والای اخلاقی و اسلامی را از مهم ترین پیام های فرهنگ ایثار و شهادت دانست و با تجلیل از رشادت های شهدا، جانبازان و ایثارگران ابراز داشت: شهدا و جانبازان ممتازترین مسلمانان و مؤمنان هستند که در راه رضایت الهی از همه چیز خود گذشتند.

امام جمعه قم، با اشاره به اینکه شهدا قهرمانان پرافتخار این عرصه هستند بیان داشت: ایثارگران در حال حاضر نیز در مقابله با جبهه جنگ نرم ایفای نقش می کنند و در این راه از هیچ چیز دریغ ندارند.

وی وحدت را ویژگی دیگر فرهنگ ایثار و شهادت دانست و با بیان اینکه وحدت بدون محور امکان ندارد تصریح کرد: وحدت این عزیزان بر اساس ایمان است و در این مسیر حاضر نیستند با هر فردی متحد شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، با اشاره به فتنه و حوادث بعد از انتخابات، فرمایشی از امام راحل مبنی بر اینکه ما در مسیر نهضت و براندازی نظام با کمونیست ها متحد نمی شویم را متذکر شد و تاکید کرد: نهضت های باطل برای‌شان فرقی نمی کند در مسیر حرکت خود با چه افرادی متحد می شوند، آنها دست خود را باز می گذارند تا هر کسی که خواست در چارچوب آنها جای بگیرد و از آنها حمایت کند.

وی تاکید کرد: وقتی اتحاد بر محور حق نباشد، زمانی که به پیروزی رسیدند، دیگران هم سلیقه های خود را یکی یکی تصفیه می کنند، انقلابی که بر اساس غیر حق و محورهای اینچنینی صورت گیرد، سرنوشتی غیر از این نخواهد داشت.

این استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه نهضت های شکل گرفته بر اساس حق هیچ گاه فرزندان خود را پایمال نمی‌کنند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران براساس محور حق شکل گرفته است؛ بنابر این هیچ گاه حق فرزندان خود را پایمال نخواهد کرد، مگر اینکه فرزند، ناخلف باشد که در این صورت حساب چنین فردی جداست و خود بخود جدا خواهد شد.

وی ولایت محوری را پیام دیگر فرهنگ ایثار و شهادت خواند و با بیان اینکه دین بدون ولایت معنا پیدا نمی کند تاکید کرد: دین بدون ولایت باعث گمراهی می شود و مردم را به ظلالت می کشاند. محوریت دین تنها کافی نیست، بحث ولایت نیز باید به آن اضافه شود، شخص ایثارگر به هنگام سکوت، سکوت می کند و به هنگام نیاز با خروش فریاد می زند و قیام می کند.

امام جمعه قم، بصیرت را شاخصه دیگر مکتب ایثار و شهادت دانست و گفت: این عنصر به هنگام هجمه دشمن، ابهام زایی و شبهه افکنی، نقش خود را به خوبی نشان می دهد و باعث نجات انسان ها می شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت بصیرت در جامعه، به تحلیل و بررسی حوادث بعد از انتخابات پرداخت و افزود: حب جاه و مقام، هواهای نفسانی و جاه طلبی و قدرت طلبی منشا فتنه می شود و وقتی فتنه ایجاد شد، انواع بحران ها و مسائل مختلف بوجود می آید.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، شرح صدر را از دیگر ویژگی های بارز فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: شرح صدر یکی از شاخص های بارز جانبازان و ایثارگران است، جانبازان سرافراز اسلام، ایثارگر در راه خدا و در راه حمایت و تبعیت از رهبری و خون پاک شهدا هستند.

وی ادامه داد: شرح صدر عنصری است که سبب می شود، انسان مصائب، بلایا و همچنین کج سلیقگی های و بد سلیقگی های خودی ها را تحمل کند. /924/ پ201/ص

ارسال نظرات