۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۸۱۰۰۵
امام جمعه موقت تبریز:

دشمنان تحمل دیدن آرامش ملت ایران را ندارند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله آل هاشم گفت: دشمنان با استفاده ابزاری از گروه های منحرف و تروریست درصدد ناامن جلوه دادن کشور هستند.
آيت الله آل هاشم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سید محمد تقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به چهارم شعبان و روز جانباز اظهار داشت: ارج نهی به مقام شامخ جانبازان به عنوان الگوهای ایثار و شهامت وظیفه امروز ملت ایران است.

وی با تاکید بر اینکه جانیازان جنگ تحمیلی تجلی ایثار شهدا هستند، گفت: منت گذاشتن در قبال خدمت به ایثارگران و جانبازان غیرقابل قبول است، امنیت و آرامش امروز خود را مدیون ایثار جانیازان هستیم.

آیت الله آل هاشم در ادامه با اشاره به انفجار تروریستی روز گذشته زاهدان تصریح کرد: دشمنان تاب و تحمل دیدن آرامش مردم ایران را ندارند، از این رو با استفاده ابزاری از گروه های منحرف و تروریست درصدد ناامن جلوه دادن کشور هستند.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن 26 تیرماه، سالروز آغاز به کار شورای نگهبان قانون اساسی، این نهاد را جزو ضروریات نظام جمهوری اسلامی دانست و از همگان خواست تا به رای و نظر این شورا احترام بگذارند.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: نهاد شورای نگهبان سبب مشروعیت قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی است، مخالفت دشمنان نظام با این شورا در واقع مخالفت با اسلام است.

وی با اشاره به دهم شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان اظهار داشت: این روز فرصتی و بهانه ای، برای رسیدگی عمیق و محتوایی به مشکلات جوانان است.

آیت الله آل هاشم خاطرنشان کرد: جوانان ما جوانانی مومن، انقلابی، مبتکر و خلاق هستند و والدین و مسوولان نظام باید زمینه های لازم را برای رشد و شکوفایی آن ها فراهم و آن ها را برای پیشرفت های بیشتر تشویق کنند.

وی این ماه را فرصتی برای خودسازی و افزایش توشه آخرت و فرصتی جهت آماده شدن برای میهمانی خدا عنوان کرد و گفت: روز سوم این ماه که مزین به نام اباعبدالله الحسین(ع) است، روز پاسدار نام گرفت چرا که پاسداران ما در مکتب امام حسین آموزش دیده اند.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: پاسداران از اول انقلاب تاکنون همواره حافظ اسلام و انقلاب بوده و در شرایط سخت در خط مقدم تمامی جبهه های جنگ های سخت و نرم قرار گرفته و با ازخودگذشتگی و ایثار این انقلاب را حفظ کرده اند./935/پ201/س
ارسال نظرات