۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۸۱۰۶۸
در مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌ قم؛

رشته قرآن و مستشرقان در مقطع دکتری تدوین شد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: مقطع دکتری رشته قرآن و مستشرقان در مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) تدوین شده و مراحل تصویب خود را می‌گذراند.
حجت‌الاسلام محمدعلي رضايي اصفهاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی، عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی العالمیه در نشست علمی بررسی وضعیت قرآن‌پژوهی در غرب معاصر که پیش از ظهر 26 تیرماه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌های مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) ارائه کرد.

وی با اشاره به حضور دو هزار طلبه غیر ایرانی از هشتاد ملیت مختلف جهان در مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) افزود: در حال حاضر پانصد طلبه غیر ایرانی در رشته علوم قرآن و حدیث به تحصیل معارف دین مشغولند.

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی العالمیه در ادامه با اشاره به اهمیت بررسی وضعیت قرآن‌پژوهی در غرب معاصر از برگزاری همایش قرآن و حدیث و استشراق در سال آینده خبر داد و گفت: پرفسور مظفر اقبال، رییس مرکز اسلام و علوم کانادا از مهمان‌های ویژه این همایش است.

وی همچنین ابراز داشت: دو واحد از دروس کارشناسی مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) به مباحث استشراق اختصاص دارد که اخیراً رشته‌ دکتری قرآن و مستشرقات در این مرکز علمی حوزوی تدوین شده، مراحل تصویب خود را می‌گذراند که پس از تصویب اجرایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی با بیان این‌که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره)، شانزده گرایش وجود دارد که ده مورد آن درباره قرآن و علم است، یادآور شد: این گرایش‌ها در زمینه‌های علوم انسانی و علوم طبیعی، قرآن و سلامت، قرآن و نجوم، قرآن و علوم اجتماعی، قرآن و مدیریت، قرآن و اقتصاد، قرآن و حقوق، قرآن و علوم تربیتی ارائه شده است.

وی تصریح کرد: مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) یکی از مراکز علمی جامعةالمصطفی العالمیه از پیشتازان مباحث میان‌رشته‌ای بین قرآن و علوم در ایران است و تلاش می‌کند به نوعی به تولید علم دینی برسد.

عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی العالمیه همچنین گفت: مشابه برنامه‌های مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) در محیط مجازی نیز در حال طراحی و اجرا است که از دو ماه دیگر در جامعةالمصطفی العالمیه فعال خواهد شد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات