۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۸۱۱۳۹
مسؤول موسسه روایت سیره شهدا:

پذیرش قطعنامه 598 بهترین محک ولایت پذیری مردان جنگ بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول موسسه روایت سیره شهدا گفت: امام خمینی(ره) می خواست از رهگذر جنگ، رهیافت های انقلاب را ثابت کنند و پیام اسلام را به اقصی نقاط جهان برساند.
رزمندگان
حجت الاسلام حسین جوشقانی، مسؤول موسسه روایت سیره شهداء در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان مللل و اعلام آتش بس بین ایران و عراق گفت: آنچه بر ما روشن است، امام خمینی(ره) که قافله سالار کاروان انقلاب بود، پذیرش قطعنامه برایشان بسیار سخت و دشوار بود، از این رو از تعبیر نوشیدن جام زهر استفاده کردند.

وی بیان داشت: دشمن بعثی با کمک کشورهای هایی که بر طبل حقوق بشر و آزادی می کوبیدند، به ایران حمله کرد و خسارت های جبران ناپذیری را در پوشش حمایت های تسلیحاتی، تبلیغاتی و جاسوسی دول استعماری به ایران وارد کرد.

مسؤول موسسه روایت سیره شهداء، با بیان اینکه سازمان ملل ، عراق را به عنوان متجاوز شناخت، ادامه داد: امام خمینی(ره) می خواستند از رهگذر جنگ، رهیافت های انقلاب را ثابت کنند و کارآمدی نظام ولایت فقیه را در پرتو حمایت های مردمی نشان داده و مقاصد انقلاب را به گوش دنیا برسانند.

این استاد حوزه، با تشریح موقعیتی که رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ علیه عراق داشتند، گفت: در نگاه اول شاید این گونه به نظر می رسید که رزمندگان حاظر به قبول قطعنامه نیستند، اما پذیرش قطعنامه توسط امام خمینی(ره) راه را برای همگان روشن کرد.

وی پذیرش قطعنامه را نشانه ولایت پذیری رزمندگان عنوان کرده و گفت: ویژگی یک جامعه دینی این است که مردم خود را به تبعیت از حاکم ملزم می دانند.

حجت الاسلام جوشقانی در پایان اذعان داشت: رزمندگان خود را گوش به فرمان رهبری می دانستند و در برخی موارد که شرایط بسیار دشوار می شد، مانند حفظ جزائر، چون امام دستور مقاومت داده بود، ایستادگی می کردند که این نشان از اوج ولایت مداری است. /909/پ202/ع
ارسال نظرات