۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۸۱۱۵۴
مدیر مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان:

رسالت نهادهای فرهنگی تقویت و تبیین فرهنگ مهدویت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان، با تأکید بر ضرورت تبیین فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه،‌ پاسخ‌گویی به شبهات مربوط به مسأله مهدویت را ضروری دانست.
آرشيو
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت پیمان، مدیر مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان،‌ پیش از ظهر یکشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با تبریک اعیاد شعبانیه،‌ بر ضرورت تبین فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه تاکید کرد.

وی،‌ فرهنگ انتظار را فرهنگ بیداری و اسلام خواهی توصیف کرد و با اشاره به نقشه ها و توطئه های دشمنان برای جلوگیری از ترویج فرهنگ مهدویت ابراز داشت: دشمنان اسلام،‌ برای متوقف کردن موج فراگیراسلام خواهی در جهان تمام سعی وتلاش خود را به کار گرفته اند.

پیمان،‌ القای شبهات و تردید افکنی در جامعه را از جمله نقشه های دشمنان برای بروز انحرافات در مسأله مهدویت دانست و گفت:‌ در دهه های اخیر، دشمنان و نظام های سطله و استکباری از گسترش فرهنگ مهدویت احساس خطر کرده اند؛ از این رو همه سعی و تلاش خود را بکار گرفته اند تا از امواج گسترده فرهنگ مهدویت جلوگیری کنند.

وی با بیان این‌که فروغ و گسترش فرهنگ مهدویت روز به روز شعاع و جلوه های بیشتری پیدا می کند، تأکید کرد: گرچه دشمنان نظام اسلامی و دین با تمسک به حربه‌ها و نقشه‌های مختلف سعی می‌کنند این خورشید را پنهان کنند و اجازه ندهند امواج آن دل‌های تشنه شیفتگان حق و حقیقت را سیراب کند؛ اما به برکت انقلاب اسلامی و اقدامات صورت گرفته، انوار قدسی این فرهنگ همه جا را فراگرفته و مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است.

مدیر مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان،‌ تقویت فرهنگ مهدویت را رسالت اصلی نهادهای فرهنگی دانست و ابراز داشت:‌ با توجه به تلاش و برنامه ریزی های دشمنان برای بروز انحراف‌ها و خرافه‌ها در فرهنگ مهدویت و دیگر مسائل دینی و ارزشی،‌ ضروری است با برنامه ریزی مناسب و آسیب شناسی دقیق به این شبهات پاسخ داده شود.

عضو ستاد برگزاری ششمین جشنواره مهدویت با اشاره به برنامه‌های این ستاد خاطرنشان کرد:‌ با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و هماهنگی‌های انجام شده،‌ سعی این ستاد بر این است که در کنار برگزاری مراسم جشن و سرور نیمه شعبان، ابعاد فکری،‌ فرهنگی و عقیدتی فرهنگ مهدویت نیز در جامعه تقویت شود.

پیمان، اقدامات و برنامه های ستاد مهدویت را مورد تأیید مراجع و علما دانست و افزود: این ستاد که با محوریت هیات و کانون خادم الرضا(ع) و مشارکت نهادهای مختلف از شش سال قبل شکل گرفته، تاکنون توانسته است همایش ها و سمینارهای علمی و فرهنگی بسیار خوبی را با سخنرانی مراجع تقلید و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در سطح کشور برگزار کند. /924/ پ202/س
ارسال نظرات