۱۹ فروردين ۱۴۰۵ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۸۱۱۶۳۸

باقی ماندن کنترل ایران بر تنگه هرمز در مدت زمان آتش بس

باقی ماندن کنترل ایران بر تنگه هرمز در مدت زمان آتش بس
خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که ایران در این دو هفته آتش‌بس از کشتی‌های عبوری تنگه هرمز عوارض دریافت خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام منطقه‌ای، طرح آتش‌بس دو هفته‌ای شامل اجازه به ایران و عمان برای دریافت هزینه ترانزیت از کشتی‌هایی است که از تنگه هرمز عبور می‌کنند.
 
ایران از این درآمد برای بازسازی خود استفاده خواهد کرد، در حالی که برنامه‌های عمان برای این وجوه هنوز مشخص نیست.
 
نیکزاد نائب رئیس مجلس نیز گفته است که تنگۀ هرمز به وضعیت قبل برنخواهد گشت.
 
رابرت پیپ، استاد ارشد دانشگاه شیکاگو نیز در یک توییت گفت: اگر این طرح صلح ۱۰ ماده‌ای که دونالد ترامپ پذیرفته درست باشد، می‌توان آن را یک شکست راهبردی بسیار بزرگ برای آمریکا دانست؛ بزرگ‌ترین ناکامی از زمان جنگ ویتنام. با پایان این جنگ، چهارمین مرکز قدرت جهان هم ظهور کرده است؛ ایران!
 
ارسال نظرات