۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۸۱۱۸۱
مدیر سازمان جوانان خوزستان:

فعالیت‌های فرهنگی جوانان نیازمند اطلاع‌رسانی جدی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر سازمان جوانان خوزستان گفت: صدا و سیما باید به صورت جدی در راستای ایجاد نشاط و شادابی جوانان وارد میدان شود.
مصطفي منتظرالمهدي، مدير سازمان ملي جوانان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مصطفی منتظرالمهدی مدیر سازمان جوانان خوزستان، ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران خوزستان اظهار داشت: استان خوزستان در بخش جوانان از شرایط خاصی برخوردار است که حمایت‌های ویژه ای را از سوی دولت می‌طلبد.

مدیر سازمان جوانان خوزستان گفت: جوانان در استان تاکنون توانسته‌اند جایگاه خود را تثبیت کنند تا جایی که هم اکنون شاهد توجه هرچه بیشتر مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی به جوانان و استعدادهای آنها هستیم.‌

مشاور استاندار خوزستان در امور جوانان، خطاب به دستگاه‌های دولتی و مدیران اجرایی استان‌ ابراز داشت: در سطح کلان دولت و مجموعه‌های مدیریتی به توانایی جوانان پی برده‌اند و بر همین اساس لازم است مجموعه دولت در استان بیش از پیش به توانایی‌های جوانان توجه کنند و با اعتماد به آنها رشد و توسعه استان را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر سوم هیأت دولت به خوزستان اشاره و یادآور شد: دولت در سفر سوم به استان تصویب کرد به مدت پنج سال، سالانه صد میلیارد تومان به فعالیت‌های جوانان اختصاص یابد که این میزان اعتبار در اختیار دستگاه‌های مربوطه از جمله سازمان جوانان، اداره کل ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته جوان در سطح استان پرداخت و گفت: استفاده رایگان جوانان از فضاهای فرهنگی و ورزشی، تکریم جوانان موفق دستگاه‌های اجرایی، تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا، برگزار جلسات گفت‌وگوی آزاد ویژه جوانان با مدیران ارشد، فضاسازی شهر به مناسبت روز جوان و حمایت از آزادسازی جوانان زندانی از طریق ستاد دیه و برگزاری جشن گلریزان از جمله برنامه‌های این ایام می باشند.

منتظرالمهدی به اهمیت اطلاع رسانی امور جوانان پرداخت و خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی از اقداماتی که در این زمینه صورت می‌گیرد، نشاط و شادابی در فضای جامعه را به دنبال دارد.

وی با انتقاد از برخی کم کاری‌ها در زمینه اطلاع رسانی از فعالیت‌های جوانان از سوی شبکه استانی خوزستان‌ ابراز داشت: صدا و سیما باید به صورت جدی در راستای ایجاد نشاط و شادابی جوانان وارد میدان شود تا اطلاع‌رسانی به جوانان با قدرت بیشتری صورت گیرد.

منتظرالمهدی در این نشست با انتقاد از برخی دستگاه‌های دولتی که از فضاهای رفاهی خوبی برخوردار هستند اما این فضاها را به صورت انحصاری تنها در اختیار کارمندان همان دستگاه قرار می‌دهند، تصریح کرد: بهتر است فضاهای رفاهی در اختیار همه مردم باشد تا این‌که عده خاصی از آن استفاده کنند.

مدیر سازمان جوانان خوزستان در ادامه افزود: استان خوزستان در زمینه فضاهای رفاهی رشد چشمگیری ندارد، به همین دلیل باید دستگاه‌های دیگر نیز همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر کل سازمان جوانان خوزستان با بیان این‌که در پایان تابستان نام دستگاه‌هایی که در زمینه اوقات فراغت با این سازمان همکاری نکرده‌ و فضاهای رفاهی خود را در اختیار دیگر جوانان استان قرار نداده‌اند، به مردم معرفی می‌شود، بیان داشت: در حال حاضر مناطق نفت‌خیز جنوب در رأس همه این دستگاه‌ها است و قصد هیچ‌گونه همکاری را ندارد./945/پ202/س
ارسال نظرات