۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۸۱۱۹۵
رییس سازمان آموزش و پرورش خوزستان:

عدالت دولت در عرصه آموزشی قابل تقدیر است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان آموزش و پرورش خوزستان، عدالت در حوزه آموزش را از ارزنده‌ترین رویکردهای دولت دهم دانست.
آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، رحمان فلاحی، رییس سازمان آموزش و پرورش خوزستان، روز گذشته در نخستین گردهمایی استانی مدیران مجتمع‌های آموزشی و پرورشی خوزستان، عدالت دولت در عرصه آموزش و پرورش را قابل تقدیر خواند و اظهار داشت: عدالت در حوزه آموزش از ارزنده‌ترین رویکردهای دولت است و بر همین اساس آموزش و پرورش خوزستان عدالت در این زمینه را با جدیت پیگیری می‌کند.

فلاحی خاطر نشان کرد: یکی از زمینه‌های شایسته تحقق شعار عدالت در جامعه، فراهم کردن بسترهای مناسب برای نظام تعلیم و تربیت است تا بتوان در یک فرآیند مناسب و کار راهبردی، زمینه آموزش و پرورش عادلانه را در کشور به نحو هرچه مطلوب‌تر فراهم کرد.

رییس سازمان آموزش و پرورش خوزستان به نامگذاری امسال به نام همت مضاعف و کار مضاعف اشاره و تصریح کرد: امروز در تمام عرصه‌‌ها به ویژه در آموزش و پرورش به تحقق این شعار در سایه مشارکت و خرد جمعی نیازمندیم تا بستر جهش‌های بلند علمی فراهم شود.

وی افزود: نباید انتظار داشت که با تلاش مضاعف دولت و دستگاه‌‌های اجرایی کشور این شعار به حقیقت بپیوندد، بلکه به یک مشارکت عمومی و کار همگانی نیاز است تا فرمایش مقام معظم رهبری به بهترین شکل ممکن تحقق یابد.

رییس سازمان آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به مشکلات زیرساختی در عرصه فرهنگی و آب و هوای نامطلوب استان، ابراز داشت: با وجود عدم تکمیل و پیشرفت زیرساخت‌های فرهنگی و اقتصادی به دلیل هشت سال جنگ تحمیلی و نیز آب و هوای نامطلوب در بیشتر ایام سال در خوزستان، آموزش و پرورش این استان با جدیت در حال ارائه خدمات است.

فلاحی به تعیین اولویت‌‌های آموزشی ویژه دانش‌‌آموزان خوزستانی اشاره و تصریح کرد: تعیین این اولویت ها از سوی این اداره کل با اقدامات کارشناسی که صورت می‌‌گیرد در حال انجام است و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای کیفیت بخشی آموزشی در سطح گسترده در استان خوزستان تعیین شده که مطمئنا با استقبال فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها مواجه می‌شویم.

رییس سازمان آموزش و پرورش خوزستان به اولویت های کاری این اداره کل اشاره کرد و ادامه داد:‌ تقویت شورای دبیران،‌ ارزیابی و جایگاه علمی استان در کشور، ‌تقویت مدیران مدارس، آموزش نیروهای ضمن خدمت و افزایش میزان اعتماد و ارتباط اولیا با مدارس از اولویت‌های کاری در این اداره کل در جهت کیفیت بخشی آموزشی در استان است.

وی در پایان بر ضرورت برنامه ریزی آموزشی به لحاظ نیازهای استان تأکید کرد و یاد آور شد: برنامه‌ریزی آموزش با نیازسنجی آغاز می‌شود، بر همین اساس این برنامه‌ریزی می‌‌تواند در راستای ارتقای شاخص‌های آموزشی در استان خوزستان موثر باشد./945/پ202/س
ارسال نظرات