۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۸۱۲۱۲
امام جمعه جلفا:

پذیرش قطعنامه 598 اوج مصلحت اندیشی اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جلفا گفت: پذیرش قطعنامه 598 اوج رأفت و مصلحت اندیشی اسلامی را در عین قدرت و برتری نظامی به جهانیان ابلاغ کرد.
قطعنامه 598
حجت الاسلام علی انتظاری، امام جمعه جلفا، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به جمله مشهور امام خمینی(ره) در زمان صدور فرمان آتش بس و قبول قطعنامه 598 اظهار داشت: درک این جمله که «من جام زهر را با قبول این قطع نامه نوشیدم» برای رزمندگان حاضر در میدان نبرد بسیار ملموس بود، چرا که شرایط ایران در میدان جنگ دارای حالت برتری خاصی بود که پیروزی‌های بیشتری را می‌توانستیم، کسب کنیم.

وی افزود: اما با این حال امام خمینی(ره) با درک شرایط زمانی و از خود گذشتگی، قطعنامه و آتش بس را پذیرفتند تا رأفت و مصلحت اندیشی اسلامی را در عین قدرت و برتری نظامی به جهانیان ابلاغ کنند.

رییس حوزه علمیه بین المللی جلفا با اشاره به لغو یک جانبه آتش بس از سوی عراق پس از قبول قطع نامه از سوی ایران گفت: صدام ملعون با کج فهمی این قدرت و رافت را با ضعف و تسلیم شدن اشتباه گرفت و با تجهیز گسترده نیروهای منافقان و سربازان عراقی قصد حمله مجدد به ایران را داشت که با اقتدار و توان نظامی بالای سلحشور ایرانی بر جای خود نشست

وی با اشاره به خاطره ای از تدابیر نظامی امامره» در طول جنگ، گفت: در مرحله ای از جنگ موقعیتی پیش آمده بود که با انهدام یک سد در داخل عراق، رزمندگان ایران می توانستند سه استان مهم این کشور را تحت تسلط خود درآورند، اما امام خمینی(ره) با شنیدن تلفات احتمالی غیرنظامیان در این نقشه، با آن به شدت برخورد کردند که نشانگر مصلحت رهبری واقعی اسلامی بود.

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبوده است، گفت: خوشبختانه با تمامی اعمال نظرها و تلاش های صورت گرفته برای متهاجم معرفی کردن ایران، رژیم بعث عراق به عنوان متخاصم از سوی معتبرترین مرجع بین المللی معرفی شد.

وی با اشاره به چگونگی اداره جنگ در دو سوی جبهه گفت: ملت ایران که با پیوند عمیق با ارزش های انسانی و اسلامی همراه بود، در برابر ارتش تا بن دندان مسلح عراق که نخستین اصول پذیرفته شده بین المللی در هنگام مخاصمه را زیر پا گذاشته بود ایستادگی کرد و توانست مهاجمان را از بخش اعظم مناطق داخلی به بیرون رانده و جنگ را در موقعیتی برتر اداره کند.

وی با بیان این‌که صدام با مشاهده برتری و قدرت سربازان اسلام دست به مظلوم نمایی زد؛ اظهار داشت: درخواست از مجامع عمومی جهان برای پا درمیانی برای اتمام جنگ و فعالیت دیپلماتیک در رابطه با مقصر نشان دادن ایران از جمله این تحرکات بود که زمینه را برای جنایت هولناک صدام علیه ملت ایران آماده می‌کرد.

امام جمعه جلفا در پایان تاکید کرد: پذیرش قطعنامه 598 از درایت و موقعیت سنجی امام راحل و مرجعیت شیعی نشأت گرفت و این رهبر الهی موقعیت فردی خود را برای حفظ مصلحت اسلام و ایران به خطر انداخت./935/ت302/س
ارسال نظرات