۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۸۱۲۲۲
آیت الله شبستری:

رسالت شورای نگهبان صیانت از اسلامیت نظام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: شورای نگهبان رسالت خطیر صیانت از حاکمیت اسلام در نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در جمع سرپرستان دفاتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در شهرستان‌های این استان اظهار داشت: آن عده که سلامت و طریقه عملکرد شورای نگهبان را زیر سؤال می برند، از نظر مردم نیز صلاحیت تصدی مسؤولیت‌های دولتی را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: ترکیب شورای نگهبان و نیز تقوای فردی اعضای آن نشان دهنده صحت و بی‌طرفی این نهاد مقدس در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که شورای نگهبان رسالت صیانت از حاکمیت اسلام را بر عهده دارد، گفت: چنانچه مصوبات مجلس به عنوان قوه قانو‌نگذار با اسلام مخالف باشد، شورای نگهبان با اقتدار کامل در مقابل آن می ایستد.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: تأیید مصوبات مجلس و صلاحیت کاندیداها از مهم‌ترین وظایف شورای نگهبان است؛ از این رو اعضای این نهاد باید نهایت دقت و توجه را به کارگیرند.

امام جمعه تبریز با اشاره به انتخابات هیأت‌های نظارتی گفت: اعضای این هیأت باید با جدیت و دقت لازم انتخاب شوند تا افراد امانتدار وارد این چرخه مهم شوند.

همچنین اسدی، رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان در این دیدار اجرای همایش‌های فصلی ناظرین، برگزاری اردوهای فرهنگی، دوره های تخصصی و نشست های سیاسی و اجتماعی را از مهم‌ترین برنامه‌های شورای نگهبان برشمرد./935/پ202/س
ارسال نظرات