۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۸۱۲۴۷
استاد حوزه علمیه:

عدالت از بزرگترین رسالت های انقلاب جهانی حضرت مهدی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: در سایه ولایت مهدوی، امر به معروف و نهی از منکر زنده می شود و حضرت مهدی(ع) و یاوران او پیشروی مردم در این فریضه الهی خواهند بود.
مهدي عج


حجت الاسلام حائری پور، عضو هیدت علمی موسسه مهدویت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: گسترش عدالت یکی از بزرگترین رسالت های انقلاب مهدوی (ع) است و آثار عدالت مهدوی محدود نیست بلکه در حوزه های مختلف فردی و اجتماعی آشکار خواهد شد و ره‌آورد قیام آن حضرت این است که هم فرد را در روابط گوناگون خود می‌سازد و هم جامعه را در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و قضائی سامان می بخشد.‌

این استاد حوزه علمیه با تعریف عدالت به اینکه میانه زیاده روی و کوتاهی است و به معنی آن است که در امور، زیادی و کمی نباشد، ادامه داد: عدالت یا در اندیشه و افکار است؛ به این معنی که از انحراف و سستی به دور بوده و مطابق حق و راستی باشد،یا در صفات انسانی است؛ یعنی اخلاق درونی میانه باشد و هیچ تندروی و کندروی در آن نباشد و یا در حوزه اعمال است که شامل گفتار و تکالیف فردی و کارهای اجتماعی می شود.

وی ادامه داد: در صدها روایت، سخن از عدالت گستری حضرت مهدی(عج) مطرح شده و از آن بزرگوار به عنوان مظهر و تجلی کامل عدالت یادشده است.

حجت الاسلام حائری پور، بیان داشت: عدالت گستری مهمترین رسالت آن سفیر موعود است و دیگر ارزشها در همین بستر و جریان زنده خواهد شد، بنابراین تراز تمدن مهدوی، عدل است که در پرتو آن، دیگر ارزشها حاکم خواهد شد و به سبب جریان عدالت، در همه عرصه های جامعه، بساط هرگونه ظلم و ستم برچیده می‌شود.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: مهدی (عج) که مظهر عدالت الهی است، مردم را چنان به قرآن و سنت پیامبر (ص) فرا می خواند وتعالیم آن دو را در میان جامعه نشر می دهد که انسان ها به تزکیه الهی و معرفت خدایی دست پیدا کرده و در روابط خود با یکدیگر به عدالت و انصاف رفتار می کنند.

وی گفت: در سایه عدالت مهدوی، امر به معروف و نهی از منکر زنده میشود و مهدی(ع) و یاوران او پیش‌روی مردم در این فریضه الهی خواهند بود و به دلیل زنده شدن این ارزش قرآنی، همه ارزشها و فضیلت‌ها جان میگیرد.

این استاد موسسه مهدویت بیان داشت: با رشد تربیت و تکامل عقل، کینه ها به محبت و دوستی تبدیل شده و روابط اجتماعی براساس انسان دوستی شکل خواد گرفت.

وی در پایان، گفت: عدالت مهدوی در عرصه روابط فرد با دیگران، ضامن اخلاق و ارزشه ای اخلاقی بوده و این از مهمترین و ارزشمندترین آثار ظهور است. /909/پ202/ع

ارسال نظرات