۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۸۱۲۷۵
ظهور آغازی دوباره (1)؛

اساسی‌ترین مقوله در عصر غیبت مسأله بالا رفتن خواست مردم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، گفت: دعا کردن برای ظهور منجی بشریت نشانه بلوغ اجتماعی است.
مهدي ع


حجت الاسلام صادق سهرابی، عضو هیئت علمی موسسه مهدویت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک فرا رسیدن میلاد امام زمان (عج) گفت: انتظار، آماده باش بودن است و آداب خود را مى‏طلبد، از این رو در احادیث می خوانیم، انتظار، خود بزرگ‏ترین فرج است یا انتظار جزئى از فرج مى‏باشد، زیرا منتظر در دوران انتظار مؤدب به آداب و ادبیات انتظار است و آن را تنها یک حالت نمى‏پندارد، بلکه مى‏داند انتظار، برترین اعمال است.

این استاد حوزه و دانشگاه، بیان داشت: : اساس توجه به مقوله مهدویت، به توجه و خواست مردم برمی‌گردد؛ یعنی اساسی‌ترین مقوله در عصر غیبت، مسأله بالا رفتن خواست مردم است، زیرا مشکل در ناحیه قابلیت‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: در فرهنگ شیعی توجه جدی به خواست مردم شده تا خواست های مردم رشد و شکوفایی پیدا کند، زیرا این مقدمه ای برای شکل گرفتن بلوغ اجتماعی است تا زمینه‌های ظهور فراهم گردد.

این استاد دانشگاه، دعا کردن برای ظهور را علامت بلوغ فکری جامعه عنوان کرد و گفت: اینکه انسان ها به این باور برسند که نیازهای خود را تشخیص داده و اساسی‌ترین نیازشان را درخواست ‌کنند، بسیار حائز اهمیت است که در این زمینه باید فرهنگ سازی مناسب صورت گیرد.

وی بیان داشت: مشکل اساسی بشر این است که خواستن او بالغ نشده است و هوای نفسانی شیطانی این قدرت و هویت اصیل انسانی را مکتوم کرده است و نگذاشته که از ارزشهای واقعی خود را جستجو کند.

وی ادامه داد: شیاطین و زمینه سازان قدرت ظلم و جور، با ترفندهاى گوناگون و جاذبه‏دار در صدد رهزنى یاران حضرت ولى عصر (عج) خواهند بود که باید بر انواع اذیت‏ها، آزارها، تکذیب‏ها، فتنه گرى‏ها و شبهه افکنى‏ها صبر و استقامت داشت.

این استاد حوزه اظهار کرد: آشکار است که انتظار، آداب و ادبیات لازم خود را مى‏طلبد، از این رو باید در حوزه پیام و بیان به تبیین و تبویب آن همت گماریم و حوزه‏هاى اندیشه، فرهنگ و عینیت جوامع شیعى و اسلامى را با این دو فرهنگ هر چه بیشتر درآمیزیم. /909/پ202/ع


ارسال نظرات