۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۸۱۲۸۶
آیت الله حیدری تأکید کرد:

مبلغان دینی برای پاسخ‌گویی به شبهات مهدوی حضور جدی یابند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری روحانیت و مبلغان دینی را مرزبانان ایمان مردم و عقاید تشیع عنوان کرد و گفت: مبلغان دینی در برابر هجوم روزافزون شبهات در زمینه مهدوی به صورت فعال وارد عمل شوند.
آيت الله حيدري، امام جمعه موقت اهواز
آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، انقلاب اسلامی را بستر‌ساز فرهنگ انتظار و مهدویت دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی با گسترش فرهنگ بین مردم سبب افزایش معرفت و عشق آنان به امام زمان(عج) و فرهنگ ناب مهدوی شد و این افزایش عشق و معرفت که قبل از انقلاب کم رنگ بود به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل(ره) است.

دبیر شورای حوزه علمیه خوزستان در ادامه افزود: انقلاب اسلامی با برطرف کردن موانع شناخت فرهنگ مهدویت بستر مناسبی را برای شناخت بیشتر این فرهنگ ناب و وجود مقدس امام زمان(عج) ایجاد کرد و گسترش فرهنگ انتظار و مهدویت در سراسر جهان از ارمغان های برزگ انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت اهواز برخی از آثار و نتایج اعتقاد به منجی را برشمرد و تصریح کرد: گسترش امیدهای راستین، پویایی و نشاط در زندگی و تلاش و کوشش مضاعف در میان مصلحان جامعه تنها در سایه اعتقاد به منجی عالم بشریت امکان پذیر است.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز افزود: از دیگر آثار اعتقاد به منجی، وحدت و همگرایی، همدلی و برادری در میان منتظران منجی موعود(عج) است که سبب می شود مردم با اقتدار در مقابل دشمنان دین و نظام اسلامی ایستاده، و آنان را از صحنه روزگار محو کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر کسی اعتقاد داشته باشد که منجی خواهد آمد همیشه حضور امام زمان(عج) را احساس خواهد کرد و اعمال و رفتارخود را منطبق با فرهنگ انتظار انجام می دهد و در تلاش است که از پلیدی ها دور شود.

آیت الله حیدری بر نقش روحانیت در ترویج فرهنگ انتظار تأکید و خاطرنشان کرد: روحانیت نهاد متخصص دین است که از جمله مباحث دینی، مسئله فرهنگ مهدویت است و با توجه به اینکه مردم برای شناخت این فرهنگ نیازمند معرفت هستند، مبلغان دینی و روحانیان باید شب و روز در تلاش باشند که فرهنگ مهدویت را بوسیله پژوهش های علمی و فعالیت های فرهنگی ترویج دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شرکت در دعاهای ندبه و دیگر دعاهای منسوب به امام زمان‌(ع) را تجدید بیعت با آن حضرت عنوان کرد و اظهار داشت: امام زمان همان ریسمان الهی است که بین آسمان و زمین از سوی خداوند قرار داده شده و شیعیان به وسیله این ریسمان الهی به معبود وصل خواهند شد و برای تجدید بیعت با امام زمان‌(عج) باید در دعاهای منسوب به آن حضرت از جمله دعای ندبه شرکت فعال داشته باشیم.

دبیر شورای حوزه علمیه خوزستان مبلغان دینی و روحانیت را مرزبانان مرزهای عقیده و ایمان مردم عنوان کرد و تصریح کرد: مبلغان دینی و روحانیان از سوی ائمه مرزبانان عقاید تشیع معرفی شدند تا دین و ایمان مردم را از هجمه یورش شیاطین و مزدوران آنان مصون کنند و باید مبلغان دینی در برابر هجمه روزافزون شبهات در زمینه مهدوی به صورت فعال وارد عمل شوند تا مردم و به‌خصوص جوانان را با پاسخ‌های مستدل و منطقی در برابر این یورش‌ها تغذیه فکری کنند./945/ت302/س
ارسال نظرات