یادداشت؛
بردگی در غربت؛ چرا؟!
او از اوجِ موفقیتِ مادی پایین آمد تا در ایران، آزاد شود. داستانِ بازگشتِ او، تقابلِ دو نوع اسارت است: بردگیِ ظاهرِ زیبا در غربت، در برابر بندگیِ آزادانهی خدا در وطن.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ازش پرسیدم: تو که تو کانادا شرایط شغلی و زندگیت عالی بود، بعد این همه سال چی شد برگشتی ایران؟
گفت: یه روز که کارم تموم شد، و درهای شیشه ای ساختمان مدرنِ محلِ کارم یکی پس از دیگری روبروم باز میشد، احساس کردم چقدر در و دیوار اینجا برام غریب و تنگه، با خودم گفتم من چرا اینجام؟
چند ماه پس از اون روز و حس عجیبش ایران بودم با دلی آرام و راضی که بندگی خدا رو به بردگی طاغوت ترجیح داد.
به صراحت و یقینِ در کلامش غبطه خوردم...
دکتر حوریه بزرگی عضو گروه مطالعات فرهنگی و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)
ارسال نظرات