۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۸۱۳۳۰
ظهور آغازی دوباره (8)؛

عضو مجلس خبرگان رهبری: دشمنان با سرمایه گذاری فراوان سعی در ترویج عقاید باطل و خرافی در مسائل مذهبی دارند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری ، نسبت به نقشه های دشمنان برای ایجاد شبهات و فرقه های انحرافی در مقوله مهدویت هشدار داد و گفت: جوانان نباید در این مساله مهم، به دانستنی ها و مطالعات شخصی خود اکتفا کنند.
حجت الاسلام و المسلمين واعظ موسوي


حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک میلاد حضرت ولی عصر(عج) تاکید کرد: همه ادیان آسمانی این وعده را به بشریت داده اند که بشر در مسیر حرکت خود به جایی خواهد رسید که آمادگی دریافت مسائل حقیقی ادیان را پیدا خواهد کرد و بشریت مشتاق رسیدن آن روز و تسلیم در مقابل پرچمدار حکومت جهانی، امام عصر(عج) خواهد بود.

وی اعتقاد به موعود را منحصر به شیعیان و مسلمانان ندانست و ابراز داشت: همه فرق اسلامی و حتی دیگر آیین ها و مذاهب نیز به این موضوع اعتقاد دارند و اگر موشکافانه این موضوع تحلیل و بررسی شود، مشخص می گردد که انسان با وجود محدودیت های مختلف، هرچند هر روز گام هایی به سوی جلو برداشته است، اما همچنان خلاءهای فراوانی را احساس می کنند.

این استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه دین مبین اسلام در کنار اینکه آخرین دین است، کامل ترین دین آسمانی نیز به شمار می رود خاطرنشان کرد: در کنار پیشرفت های مختلفی که بشر داشته است، مشاهده می شود که هر روز در ظلم و ستم غوطه ور می شوند و خود این غرق شدن در ظلم وبی عدالتی ها و هتاکی نسبت به دیگران، زمینه را برای پذیرش واقعیات معنوی که پرچمدار آن امام عصر(عج) است را آماده می کند.

وی با اشاره به اینکه وعده ظهور حضرت مهدی(عج)، افزون بر استدلال های عقلی، ریشه در آیات و روایات اسلامی نیز دارد تصریح کرد: هر فکر عمیق و بزرگی، در کنار آن، دشمنانی نیز وجود خواهند داشت و اینها در تلاش هستند که این گونه جریان های اصیل را کمرنگ و یا کم فروغ جلوه دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در تمام قرون و اعصار، دشمنان تلاش ها و توطئه های زیادی را برای تضعیف این باورهای اصیل انجام داده اند و با ایجاد عقاید و مذاهب انحرافی و خرافی، مکاتب الحادی و شبهه افکنی های متعدد سعی کرده اند، انحرافاتی را در این حوزه بوجود بیاورند.

وی با بیان اینکه باورهای ساختگی و خرافی به طور یقین ریشه در دامان استکبار دارد ابراز داشت: استکبار جهانی با سرمایه گذاری فراوان، سعی در ترویج این عقاید باطل دارند و می خواهند جوانان و جامعه را از مسیر اصلی، به سمت و سوی دیگری سوق دهند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به راهکارهایی برای مصون ماندن از این گونه تهدیدات و آفت ها یادآور شد: جوانان متدین و تحصیلکرده باید در این باور اعتقادی خود همچون دیگر باورها از راهنمایان واقعی و متعهد بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی گفت:‌ جامعه باید در مسائل دینی و مذهبی از اهل فن مسائل را فرا بگیرند و از متوسل شدن به اشخاص و افراد سودجو و فرصت طلب به شدت اجتناب کنند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، ایجاد فاصله بین جوانان و علما و روحانیان را دربردارنده لطمات بسیار زیاد دانست و ابراز داشت: فاصله بین جوانان و برجستگان دین، لطمه بسیار بزگی به دین وارد خواهد کرد و راه را برای دشمنان همواره می کند و سبب می شود که این گونه عقاید خرافی و انحرافی در جامعه رسوخ و گسترش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، اطلاع رسانی نسبت به جریان های انحرافی و آگاه کردن مردم نسبت به تبعات این موضوع را بسیار مهم و تاثیرگذار ارزیابی کرد و گفت: جوانان در خصوص این گونه مسائل مهم، به مطالعه و دانستنی های شخصی خود اکتفا نکنند و با برقراری ارتباط با علما و روحانیان، راهنمایی های آنها را جامه عمل بپوشانند. /924/ ت302/ع

ارسال نظرات