۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۸۱۳۳۲

جشنواره‌های مهدوی کشور آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ جشنواره‌های مهدوی کشور با برگزاری پنجمین جشنواره ملی فرهنگی هنری طلیعه ظهور در قم آغاز به کار کرد.
جشنواره‌های مهدوی کشور آغاز شد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمنین جشنواره ملی فرهنگی هنری طلیعه ظهور، پیش از ظهر امروز به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و آستانه مقدسه حضرت معصومه‌(س) در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم مطهر برگزار شد.
 
در این مراسم که سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در آن حضور داشت، محمدحسین استاد آقا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری جشن‌های مهدوی اظهار داشت: سال گذشته ستاد هماهنگی‌ فعالیت‌های مهدوی کار خود را آغاز کرد و در سالجاری با هماهنگی و تقسیم کار میان هشت جشنواره این فعالیت‌ها دنبال شد.
 
وی با بیان این‌که امسال، شش جشنواره مهدوی به صورت ملی و دو جشنواره مهدوی به صورت استانی در کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: مراسم آغاز پنجمین جشنواره فرهنگی هنری طلیعه ظهور با مدیرت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و سومین جشنواره آینده روشن با مسؤولیت مؤسسه آینده روشن در قم برگزار می‌شود.
 
استاد آقا ادامه داد: سومین جشنواره آخرین منجی با مدیریت سازمان صدا و سیما و مؤسسه کوثر، دومین جشنواره عصر انتظار با مسؤولیت اداره‌کل ارشاد کرمان، نخستین جنشواره امیر مهر با مسؤولیت اداره کل ارشاد استان فارس و نخستین جشنواره انتظار مهر با مسؤولیت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار خواهد شد.
 
وی همچنین تصریح کرد: نخستین جشنواره مهدویت در قرآن و روایات به صورت استانی از سوی مرکز تخصصی مهدویت در استان خوزستان و نخستین جشنواره آفتاب پنهانی با مسؤولیت حوزه هنری سازمان تبلیغات استان قم در هفته مهدویت برگزار می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن‌های متنوع توسط نهادها و گروه‌های مردمی خبر داد و گفت: مراسم جشن‌های مسجد مقدس جمکران نیز آغاز شده و تا نیمه شعبان ادامه خواهد داشت.

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت بررسی دقیق ابعاد وجودی حضرت مهدی‌(ع) نسبت به فعالیت دنیای غرب درباره موضوع مهدویت و مقابله با آن هشدار داد و گفت: دنیای غرب در رسانه‌ها، فیلم‌ها و نشریات خود به گونه‌ای به بحث مهدویت پرداخته‌ است و برای بشریت آینده سازی می‌کند، که منافعش اقتضا کرده است.

وی افزود: رسانه‌های غربی، منجی را فردی از غرب و به ویژه آمریکایی معرفی می‌کنند که بر ضد افراد شرور قیام کرده و بشریت را نجات می‌دهد، از این رو نسبت به این فعالیت‌ها باید آگاه و دیگران را آگاه کنیم. /920/پ202/ص

ارسال نظرات