۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۸۱۳۴۲
مدیر حوزه علمیه باب الحوائج اهواز:

انقلاب اسلامی احیاگر تفکر انتظار در جهان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه باب الحوائج اهواز انقلاب اسلامی را معرفی کننده و احیاگر فرهنگ و تفکر انتظار و مهدویت به جهانیان عنوان کرد.
انقلاب اسلامی احیاگر تفکر انتظار در جهان است
حجت الاسلام امین ذوالفقاری، مدیر حوزه علمیه باب الحوائج(ع) اهواز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تشریح ابعاد اجتماعی و فردی فرهنگ مهدویت اظهار داشت: بُعد فردی فرهنگ مهدویت با این‌که در گذشته وجود داشت؛ اما بُعد اجتماعی این فرهنگ با پیروزی انقلاب اسلامی‌ بیشتر و بهتر ظهور و نمود پیدا کرد.

وی به نقش انقلاب اسلامی در احیای فرهنگ انتظار و مهدویت اشاره و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی توانست یک مدل و ماکت کوچکی از حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) را برای جهانیان به نمایش درآورد و با توجه به این‌که تا قبل از انقلاب تصویر روشنی از امت اسلامی و رابطه مردم با امام در دست نبود، اما امام راحل(ره) به عنوان این‌که نقش یک امام را تاحدودی در جامعه اسلامی ایفا کرد توانست آن تصویر روشن از یک حکومت، امت و رهبری اسلامی را به جهانیان معرفی کند.

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه افزود: بیشترین خدمتی که انقلاب اسلامی به ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت به انجام رساند، عمق‌بخشی به شناخت مختصری که ما از این فرهنگ داشتیم و آن را به یک باور تبدیل کرد.

استاد حوزه علمیه اهواز به آثار و نتایج اعتقاد به منجی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: ایجاد نظارت مراقبت درونی در نفس انسان از شاخص ترین آثار اعتقاد به منجی می باشد که به رشد و ارتقا، تهذیب نفس و کنترل و مصونیت نسبی بخشیدن به اعمال انسان کمک می کند و نیز رشد همت و تلاش انسان از دیگر آثار اعتقاد به منجی است.

معاونت تربیت موسسه پژوهشی اسوه صدیقین اهواز به تبیین نقش علمی روحانیت در ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در جامعه پرداخت و تصریح کرد: روحانیت باید تصویری درست از مسئله منجی و مهدویت برای مردم ترسیم کرده و نگاه آنان را صرفاً از یک نگاه ارتباط شخصی که بسیار اثربخش است، خارج کند و اگر تصویر نادرستی از ظهور امام زمان(عج) را اصلاح کرده و تصویر درست، شفاف و صحیحی را از دوران ظهور ارائه نماید.

مدیر حوزه علمیه باب الحوائج‌(ع) اهواز در ادامه با تشریح نقش عملی روحانیت در عرصه ترویج فرهنگ مهدویت افزود: جامعه روحانیت باید نمونه و الگویی کوچک از حکومت امام زمان(عج) را به جهانیان معرفی کند و طلاب، علما و فضلای حوزه علمیه در عرصه تهذیب نفس‌ کار کرده و در عرصه اجتماعی نیز پدر وار با مردم رفتار کنند تا‌ از دوران امامت و ولایت حضرت ولی‌عصر(عج) به عنوان الگو استفاده کنند.

حجت الاسلام ذوالفقاری برخی از وظایف شیعیان در عصر غیبت را برشمرد و اظهار داشت: شناخت صحیح، تعمیق ایمان و باور به امام زمان(عج) و تقویت ارتباط با ایشان از مهم‌ترین وظایف شیعیان در عصر غیبت است و در بُعد عملی نیز باید شیعیان خود را در محضر امام زمان احساس کنند و رفتار و اعمالشان با رضایت خداوند و حجت او بر روی زمین که همانا امام زمان(عج) است، مطابق باشد.

استاد حوزه علمیه اهواز فرهنگ مهدویت را پاسخ‌گوی نیاز‌های درونی بشر در همه زمینه‌ها دانست و تصریح کرد: چون امام زمان(عج) انسان کامل است، در ابعاد مختلف دارای تمام ارزش‌های انسانی و اسلامی در حد اعلا است و ایشان واسطه فیض هستند و اگر از طریق این واسطه به فیض و کمال دست یابیم نه تنها همه چیز را می‌توانیم دریافت کنیم بلکه در حد اعلا آن را به دست خواهیم آورد./945/ت302/س
ارسال نظرات