۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۸۱۳۴۸
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

پنجمین نمایشگاه فرهنگی هنری طلیعه ظهور در قم آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری جشنواره‌های مهدوی کشور، پنجمین نمایشگاه فرهنگی هنری طلیعه ظهور در قم آغاز به کار کرد.
نمايشگاه جشنواره فرهنگي طليعه ظهور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجمین نمایشگاه فرهنگی هنری طلیعه ظهور همزمان با برگزاری جشن‌های مهدوی، پیش از ظهر امروز توسط سیدمحمدحسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبستان نجمه خاتون‌(س) حرم مطهر حضرت معصومه‌‌(س) بازگشایی شد.

محمدحسین استاد‌آقا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: پنجمین نمایشگاه جشنواره ملی فرهنگی طلیعه ظهور امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه‌‌(س) و مسؤولان استانی افتتاح شد.

وی افزود: این نمایشگاه تا پنجم مردادماه به کار خود ادامه خواهد داد و صبح‌ها از ساعت 9 تا 13 و بعدازظهرها از ساعت 17 تا 22 آماده ارائه خدمات به بازدیدکنندگان است.

استاد آقا با بیان این‌که هفتاد غرفه در این نمایشگاه فعال است، اظهار داشت: همه گروه‌های سنی اعم از کودکان، نوجوانان، زنان و مردان مخاطب این نمایشگاه هستند و فعالیت‌های اختصاصی برای هر قشر پیش‌بینی و مسابقات متنوعی توسط غرفه‌ها برگزار می‌شود.

وی از ایجاد هفده غرفه برای ارتقای سطح معرفتی بازدیدکنندگان و برای جلوگیری از جنبه نمایشی بودن این نمایشگاه خبر داد و گفت: این غرفه‌ها مفاهیمی را در قالب نمایش، پوستر، فیلم و پرسش و پاسخ حضوری ارائه خواهند کرد و همچنین مسابقات آن‌لاین رایانه‌ای را برای خواهران و برادران به صورت جداگانه برگزار و جوایز آن را روزانه اهدا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: استودیوی شبکه رادیو معارف با مستقر شدن در نمایشگاه، برنامه‌های متنوع آن را، بعدازظهرها به هموطنان عزیز ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی در جنب پنجمین نمایشگاه جشنواره فرهنگی هنری طلیعه ظهور، اظهار داشت: این نشست‌های تخصصی از ساعت 19 تا 20:30 برگزار می‌شود که طی آن کارشناسان حوزوی موضوعات متنوعی را در زمینه مهدویت مطرح خواهند کرد.

استاد آقا همچنین از تدارک غرفه‌هایی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و راه‌اندازی یک غرفه اختصاصی توسط خواهران در این نمایشگاه خبر داد و گفت: کارشناسان خانم در این غرفه‌ها، صبح و بعدازظهر آماده پاسخ‌گویی به بازدیدکنندگان خانم هستند.
 
گفتنی است، آثار مهدوی این نمایشگاه در غرفه‌هایی همچون ولایت فقیه، آسیب‌شناسی فرهنگ مهدویت، زنان منتظر، بنیاد فرهنگی مهدی موعود، شعر مهدوی، ولایت فقیه سایه حقیقت عظمی، دوازده قرن انتظار، آخرین منجی، شخصیت‌های شناسی حضرت مهدی‌‌(ع)، آموزش مکاتبه‌ای معارف مهدویت و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ارائه شده است. /920/پ202/ص

ارسال نظرات