۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۸۱۳۶۵
امام جمعه دزفول:

موفقیت‌های علمی طلاب نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و جامع است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دزفول برنامه ریزی و مشاوره با استادان باتجربه حوزه‌های علمیه را مهم‌ترین اصل در کسب موفقیت‌های طلاب دانست.
حجت الاسلام سيد محمد علي قاضي دزفولي، امام جمعه دزفول
حجت الاسلام سیدمحمد علی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به‌ تعطیلات تابستانه حوزه‌های علمیه‌ گفت: تابستان فرصتی است که که طلاب می‌توانند با برنامه‌ریزی دقیق‌ نواقص و کمبودهای علمی خود را برطرف کرده و هم متناسب با شأن تحصیلی به فعالیت‌های تبلیغی بپردازند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به کلاس‌های تابستانی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: تجربه نشان می‌دهد ارائه دروس سنگین و مشکل حوزوی ثمره و بازدهی چندانی ندارد؛ از این رو طلاب باید دروسی را که در سال قادر به گذراندن آن نبودند برگزینند تا افزون بر جبران کمبودهای حاصل شده، به استراحت بپردازند.

امام جمعه دزفول در ادامه افزود: تعطیلات تابستان بهترین فرصت و بستر مناسب برای آزمودن معلومات است که طلاب تکلیف دارند در اوقات فراغت از تعلیم و تعلم به تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام و عقاید حقه تشیع بپردازند و با جذب و راهنمایی جوانان، زکات علم خود را پرداخت کنند.

وی با بیان این که مهم‌ترین اصل در رشد و پیشرفت طلبه، برنامه ریزی است، ابراز داشت: طلاب با مشاوره صحیح با اساتید مجرب حوزه‌ها و برنامه‌ریزی دقیق در طول سال می‌توانند افزون بر موفقیت در تحصیل و انجام فعالیت‌های تبلیغی به خانواده خود رسیدگی و اوقاتی را در کنار آنها سپری کنند./945/پ202/س
ارسال نظرات