۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۸۱۳۷۰

کانون کوثر با محوریت ترویج حجاب در تبریز راه‌اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه تبریز گفت: کانون کوثر با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مدیریت فرهنگی این دانشگاه راه‌اندازی شد.
دانشگاه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدمحمدتقی علوی، رییس دانشگاه تبریز امروز در نشست کارگروه حجاب و عفاف این مرکز آموزش عالی از تشکیل کانون کوثر در مدیریت فرهنگی دانشگاه تبریز خبر داد و اظهار داشت: این کانون به تحقیق و پژوهش در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خواهد پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا بسته نرم افزاری با عنوان لباس فردا با مشارکت دانشگاه تبریز و اداره کل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تهیه و به کلیه دانشگاه های کشور ارسال شده است.

علوی در ادامه با تاکید بر پرهیز از جزیی‌نگری نسبت به مسائل فرهنگی افزود: در این بخش باید به صورت علمی، برنامه‌ریزی شده و کلان‌نگر عمل کرد تا بتوان به نتایج مطلوب دست یافت و برای تلطیف فضای اخلاقی و فرهنگی دانشگاه ها نیازمند مشارکت همه جانبه مدیران، اعضای هیأت علمی و کارکنان است.

وی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: البته باید رویکرد ما در این زمینه ارشادانه و با دلسوزی صورت گیرد و در مواقع نیاز از ابزار کمیته انضباطی استفاده شود، چرا که برخوردهای قهرآمیز نتیجه بخش نیست.

علوی خاطر‌نشان کرد: نقشی که استادان و مسؤولان فرهنگی دانشگاه‌ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ارائه مشاوره، راهنمایی و تذکرات دلسوزانه به دانشجویان می توانند داشته باشند، بسیار موثرتر از سایر رویکردها خواهد بود.

رییس دانشگاه تبریز در ادامه گفت: در راستای صیانت از حجاب و عفاف اسلامی، دانشگاه تبریز آیین نامه پوشش، مصوب شورای عالی انقلاب را با جدیت در دانشگاه و خوابگاه های دانشجویی اجرا می کند.

وی با اشاره به تشکیل دفتر ارتباط با خانواده ها در دانشکده های این دانشگاه از مهر ماه سال تحصیلی آینده گفت: دانشجویان جوان که بلافاصله از دبیرستان وارد فضای خاص دانشگاه می شوند، ‌آسیب‌های مختلفی آنان را ‌تهدید می‌کند که در این باره باید برنامه ریزی گوناگونی صورت گیرد./935/پ202/س
ارسال نظرات