۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۸۱۳۸۰
ظهور آغازی دوباره (9)؛

استاد حوزه علمیه: وظیفه ما در دوران غیبت، کادر سازی برای انقلاب جهانی حضرت مهدی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: تا زمانی که عدالت برقرار نشود، امکان تربیت واقعی انسان ها امکان پذیر نیست.
مهدي عج


حجت الاسلام محمد عالم زاده نوری، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: انتظار در فرهنگی دینی ما جایگاه والایی دارد و در روایت به بالاترین اعمال تعبیر شده است.

وی ادامه داد: انتظار یعنی اینکه برخیزیم نه اینکه بنشینیم، پس انتظار عملگرا است.

این محقق حوزوی بیان داشت: مراد از انتظار این است که برای ظهور و آینده روشن تاریخ آماده شویم و بگونه ای عمل کینم که تاریخ برای رسیدن به آستانه خوش خود، نزدیک شود.

وی گفت: نگاه ما باید این گونه باشد که امام زمان منتظر هستند تا شرایط مهیا گردد و حلقه یاران تکمیل شود، پس ما باید تلاش کنیم تا خود را اصلاح کرده و اطرافیان خود را نیز برای یار شدن، کمک کنیم.

پژوهشگر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه وظیفه ما کادر سازی برای حضرت مهدی(عج) است، ادامه داد: در ادعیه، افقی پیش روی ما ترسیم شده که ما برای صاحب مکانت شدن در دولت مهدوی دعا و تلاش کنیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه بهترین مصداق انتظار، تربیت منابع انسانی برای قیام جهانی است، بیان داشت: باید هر کس به صالح شدن اطرافیان خود حساس باشد.

محقق عرصه اخلاق و تربیت اسلامی، اظهار کرد: در روایات حکومت مهدوی را زمینه ساز عدالت در زمین عنوان کرده اند که توجه به این نکته لازم است که تا زمانی که عدالت برقرار نشود، امکان تربیت واقعی انسان ها امکان پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه عدالت از مقدمات رشد انسان ها است، بیان داشت: جبهه حق و باطل از زمان هابیل و قابیل شکل گرفته است و پیروزی تمام قامت حق وقتی است که عدالت در تمام ابعادش اجراء گردد. /909/پ202/ع

 

ارسال نظرات