۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۸۱۴۰۱
در قم؛

اختتامیه دوره آموزشی و پژوهشی تابستانی فقه اجتهادی برگزار ‌شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه نخستین دوره آموزشی و پژوهشی تابستانی فقه اجتهادی به همت مؤسسه تخصصی فقه و اصول اهل البیت‌‌(ع) برگزار ‌شد.
اختتامیه دوره آموزشی و پژوهشی تابستانی فقه اجتهادی برگزار ‌شد


حجت‌الاسلام علی الماسی، رییس مؤسسه تخصصی فقه و اصول اهل‌البیت‌‌(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری مراسم اختتامیه نخستین دوره آموزشی و پژوهشی تابستانی با عنوان فقه اجتهادی در قم خبر داد.

وی با بیان این‌که این دوره با هدف ارتقای سطح علمی طلاب و فضلای این مرکز از پنجم تیر برگزار شده بود، اظهار داشت: تعداد 30 نفر از طلاب درس خارج، تحت برنامه این موسسه در این دوره شرکت کردند.

رییس مؤسسه تخصصی فقه و اصول اهل‌البیت‌‌(ع) با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه این دوره تخصصی، 28 تیرماه، خاطرنشان کرد: در این دوره حجج اسلام مهدوی‌راد و ترابی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم به ارائه مباحث مربوط پرداختند.

وی یادآور شد: روش تحقیق و مقاله نویسی، رجال کاربردی با استفاده از روش‌های نوین، قواعد فقهی تطبیقی با تاکید بر قاعده لاضرر و قاعده نفی حرج و آموزش تایپ از عناوین آموزشی این دوره بود.

حجت‌الاسلام الماسی، استفاده از وسایل کمک آموزشی برای ارتقای سطح کیفی را از مزایای این دوره برشمرد و گفت: این دوره آموزشی با تأکید بر دروس جنبی که کمتر مورد توجه طلاب در راه اجتهاد است، برگزار و روز گذشته به پایان رسید.

گفتنی است، مراسم اختتامیه نخستین دوره آموزشی و پژوهشی تابستانی فقه اجتهادی، 28 تیرماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمیرمحمد یثربی، رییس حوزه علمیه کاشان برگزار شد و به پنج نفر از برگزیدگان دوره جوایزی اهدا شد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات