۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۴
کد خبر: ۸۱۴۱۰
امام جمعه شهر جیرفت:

استقبال مردم کرمان از آیت الله نوری همدانی، مثال زدنی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر جیرفت، خواستار حضور مراجع تقلید و علما در شهرها و استان های مختلف کشور شد و با اشاره به سفر یک هفته ای حضرت آیت الله نوری همدانی به کرمان، این سفر را دربردارنده برکات زیاد ارزیابی کرد.
حجت الاسلام حسين جمالي زاده امام جمعه جيرفت
حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه شهر جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، سفر یک هفته ای حضرت آیت الله نوری همدانی به این استان کشور را دربردارنده برکات و دستاوردهای فراوان ارزیابی کرد.

وی با اشاره به استقبال فوق العاده مردم کرمان از این مرجع تقلید گفت: سفر یک هفته ای این مرجع تقلید به استان کرمان و استقبال مردم از این مرجع تقلید، واقعا دور از انتظار ما بود و از روز اول شور و شوق خاصی در بین مردم این استان کشور حاکم بود.

حجت الاسلام جمالی زاده تاکید کرد: از روز اول حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در استان کرمان، مردم از نقاط و شهرهای مختلف این استان خود را به شهر کرمان رساندند تا بتوانند از فیض وجود این مرجع تقلید استفاده کنند.

وی ادامه داد: در هر برنامه و سخنرانی که حضرت آیت الله نوری همدانی در طول مدت یک هفته حضور خود در این استان داشت، سالن محل اجتماع کاملا پر می شد و مردم، هنرمندان، نخبگان، حوزویان و مدیران استان با شور و اشتیاق بسیار فراوان به سخنان این مرجع تقلیلد گوش فرا می دادند.

وی با بیان اینکه مراجع و علما در قلوب مردم جای دارند و آنها را با تمام وجود دوست دارند تاکید کرد: شور و اشتیاق مردم کرمان در استقبال از حضرت آیت الله نوری همدانی، مثال زدنی بود و وقتی یک عالم دینی به یک نقطه و شهر کشور پای می گذارد، به طور قطع و یقین، خیر و برکات بسیاری عاید مردم آن منطقه خواهد شد.

حجت الاسلام جمالی زاده، با اشاره به روایتی، نگاه به چهره یک عالم و مرجع تقلید را از سال ها عبادت برتر دانست و خاطرنشان کرد: در روایات اسلامی آمده است، که حتی نگاه به چهره عالم هم از یک سال عبادت در کنار خانه خدا برتر است، در سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به کرمان ما با تمام وجود این مساله را لمس و حس کردیم.

وی با بیان اینکه توصیه های اخلاقی، استدلال های منطقی و محکم و ورود عالمانه این مرجع تقلید به مباحث مطرح شده در سخنرانی ها بسیار جالب بود ادامه داد: در طول مدت حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در استان کرمان، فضای معنوی خاصی در این استان حکم فرما شده بود و در هر کجای استان که جلسه ای تشکیل می شد، آن جلسه و همایش تحت الشعاع حضور با برکت این مرجع تقلید بود.

حجت الاسلام جمالی زاده، وجود حضرت آیت الله نوری همدانی و دیگر مراجع و بزرگان را نعمتی بزرگ برای انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: وجود با برکت حضرت آیت الله نوری همدانی، به نظر من لطف خدا است و وی ستونی برای دفاع از انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه به شمار می آید.

این استاد حوزه علمیه کرمان، سفر مراجع تقلید به استان های مختلف کشور را منشا اثر و خیر و برکت خواند و افزود: حضور مراجع تقلید و علمای تراز اول در شهرهای مختلف، افزون بر منشا خیر و برکت بودن برای کل آن منطقه، باعث می شود روحانیت آن استان نیز بیش از پیش با ماموریت ها و رسالت های خود آشنا شود.

وی خواستار سفر مراجع تقلید به استان های مختلف کشور شد و ابراز داشت: اگر برای این مساله مهم و حیاتی برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد و مراجع به استان های مختلف سفر کنند، این حضور منشا خیر و برکت خواهد بود. /924/ت302/ج


ارسال نظرات