آمریکا چارهای جز اهتزاز پرچم سفید در برابر اقتدار ایران ندارد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیتالله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل، در خطبههای نماز جمعه این هفته با تحلیل ابعاد بینالمللی تحولات اخیر اظهار داشت: ترامپ در دوران موسوم به «جنگ رمضان» بارها به تهدید روی آورد، اما در نهایت ناچار به عقبنشینی شد؛ تا جایی که امروز در میان ملتهای عرب به «رئیس تراجعی» (رئیسجمهور اهل عقبنشینی) مشهور شده است.
وی با بیان اینکه این عقبنشینیهای پیدرپی، تمام هیبت ادعایی ارتش و دولت آمریکا را در نگاه جهانیان نابود کرد، افزود: باور عمومی بینالمللی بر این است که آمریکایِ بعد از این جنگ، هرگز به جایگاه پیشین خود باز نخواهد گشت در نقطه مقابل، این تحولات باعث تجلی شوکت و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران شد، بهگونهای که امروز برجستهترین کارشناسان نظامی جهان از عظمت و توانمندی ایران سخن میگویند.
عضو مجلس خبرگان رهبری به رفتارهای غیرصادقانه دولت آمریکا در حوزه انرژی اشاره کرد و گفت: دروغهای حیرتآور ترامپ برای تأثیرگذاری بر قیمت نفت، نهتنها نتیجهبخش نبود، بلکه اعتماد شرکتهای نفتی بزرگ و دولتهای جهان را به کلی از بین برد اکنون واشینگتن در موقعیتی قرار گرفته است که راهی جز پذیرش شروط بر حق ایران و برافراشتن پرچم سفید تسلیم ندارد.
آیتالله عاملی با هشدار نسبت به سناریوهای دشمن برای دوران پساجنگ، تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی که در میدان نظامی شکست خوردهاند، برای انتقامگیری، سه رکن اصلی پیروزی ایران یعنی «سپاه پاسداران»، «انسجام ملی» و «نهاد رهبری» را هدف قرار خواهند داد دشمن در نظر دارد با ابزار جنگ روانی، تفرقهافکنی و فشارهای خردکننده اقتصادی، اقتدار ملی ما را خدشهدار کند که مقابله با آن مستلزم بصیرت همگانی است.
امام جمعه اردبیل در بخش پایانی خطبهها، به مطالبات اقتصادی مردم پرداخت و خطاب به دولت تأکید کرد: لازم است با بهرهگیری از نظرات کارشناسی، اقداماتی جدی برای جلوگیری از استمرار تورم دو رقمی انجام شود همچنین انتظار میرود دولت با اجرای طرحهای یکسانسازی حقوق و رعایت دقیق عدالت در میان کارمندان و حقوقبگیران، گامی بلند در مسیر آرامش معیشتی جامعه بردارد.