۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۸۱۴۲۷
عضو هیأت رییسه مجلس:

جشنواره فیلم رحمت ارزش‌های دینی را نهادینه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره فیلم کوتاه رحمت ارزش‌های دینی و اسلامی را در عرصه سینما و فیلم کشور نهادینه می‌کند.
محمد حسين فرهنگي
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از کمیته اطلاع رسانی چهارمین جشنواره فیلم کوتاه رحمت، محمدحسین فرهنگی اظهار داشت: بدون تردید ادامه برگزاری چنین جشنواره‌هایی به نفع سینمای کشور و استان بوده و می‌توان از چنین مناسبت‌هایی استعدادهای ناب و خلاق را شناسایی کرد.

وی با بیان اینکه هر جامعه‌ای معیارهای مناسب خود را دارد، اضافه کرد: جامعه اسلامی ما نیز برای رشد و توسعه همه جانبه خود به ویژه در عرصه‌های فرهنگی نیازمند ترویج و گسترش هنجارها و ارزش‌های دینی و اسلامی است که در این راه سینما می‌تواند نقشی کلیدی و ممتاز ایفا کند.

فرهنگی گفت: بدیهی است جشنواره‌های مختلف هنری در بازیابی نمایش هنجارهای دینی و ارزشی نقش محوری و اساسی دارد.

وی با اشاره به جایگاه فرهنگی و دینی آذربایجان و تبریز، اظهارداشت: این خطه از سالیان دور در زمینه‌های فرهنگی نیز با برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره فیلم وحدت در اوایل انقلاب در این زمینه‌ها سرآمد بوده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بدون شک برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی در تبریز علاوه بر اینکه جایگاه دینی و ارزشی این شهر را نمایان می‌کند، در شناسایی استعدادهای هنری این خطه و سایر استان‌های کشور نقشی مهمی خواهد داشت.

فرهنگی با تاکید بر اینکه استعدادهای ناب سینمایی از دل برگزاری جشنواره‌های فیلم کوتاه بیرون می‌آید، تاکید کرد: اینگونه جشنواره‌ها به نوعی ایجاد پایگاهی است برای عرضه و معرفی آثار فیلم‌سازان جوان و مقدمه‌ای است برای تحولات آینده فرهنگی.

وی گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند امیدهای زیادی را برای جامعه هنری و سینمایی کشور و آذربایجان شرقی به ارمغان آورد.

گفتنی است، چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رحمت در چهار بخش مستند،‌ داستانی، نماهنگ و پویانمایی از بیست و هفتم تا سی و یکم تیرماه جاری با حضور فیلمسازان داخلی و خارجی در مجتمع فرهنگی سینمایی 22 بهمن تبریزدر حال برگزاری است./935/د102/س
ارسال نظرات