۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۸۱۴۳۸
مدیرهیات رزمندگان اسلام استان کرمان:

حضور مراجع تقلید در استان ها، بارانی است که دل های تشنه مردم را سیراب می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیرهیات رزمندگان استان کرمان ، سفر مراجع تقلید به استان های مختلف کشور را به ریزش بارانی تشبیه کرد که دل های تشنه حقیقت مردم را سیراب می کند و با اشاره به سفر یک هفته ای حضرت آیت الله نوری همدانی به استان کرمان گفت: شهر کرمان هنوز هم در حال و هوای سفر این مرجع تقلید به سر می برد.
ديدار آيت الله نوري همداني با روحانيون استان کرمان
سید ابراهیم یزدی مدیرهیات رزمندگان اسلام استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر یک هفته ای حضرت آیت الله نوری همدانی به این استان کشور، این سفر را در تاریخ سی ساله انقلاب اسلامی کم نظیر خواند.

وی با بیان اینکه سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به کرمان، دستاوردها و برکات معنوی و فرهنگی فراوانی نصیب این استان خواهد کرد گفت: بعد از حضور و سفر مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب به استان های مختلف، ابتکار حضرت آیت الله نوری همدانی در سفر به استان های مختلف از جمله کرمان، نوعی نوآوری به حساب می آید.

یزدی تاکید کرد: حضور یک مرجع تقلید با توجه به جنبه ها و برجستگی های علمی، فقهی و معنوی این بزرگان، پیامدهای بسیار مثبتی را به دنبال دارد و قطعا نخبگان، دانشجویان، حوزویان و فرهنگیان و اقشار مختلف مردم از حضور این بزرگواران حداکثر استفاده را می برند.

وی با بیان اینکه سفر این مرجع تقلید به استان کرمان تاثیرات معنوی و فرهنگی بسیاری درپی داشت و سفر طبیب به سوی مریض به حساب می آید ابراز کرد: جامعه ما همواره به وجود بزرگان دین و علما نیاز دارد و حضور مراجع تقلید در بین مردم و سفر آنان به شهرهای مختلف، همچون بارانی است که دل های تشنه جامعه را سیراب می کند.

یزدی، با اشاره به جلسات و نشست های متعدد حضرت آیت الله نوری همدانی با اقشار مختلف مردم، نخبگان، فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه، خانواده های شاهد و ایثارگر استان کرمان خاطرنشان کرد: نفس حضور مرجع تقلیدی همچون حضرت آیت الله نوری همدانی در این استان شرقی کشور، منشا خیرات و برکات فراوانی برای ما بود.

وی با قدردانی از مواضع انقلابی و صریح حضرت آیت الله نوری همدانی در قبال حوادث بعد از انتخابات تاکید کرد: سفر این مرجع تقلید به استان کرمان با توجه به اتفاقاتی که در سال گذشته در کشور روی داد و حمایت جانانه ای که وی از ولایت مطلقه فقیه، انقلاب اسلامی و روشنگری هایی که داشت، در بین مردم و مراجع و علما شاخص های جدیدی را ایجاد کرد.

سردبیر هفته نامه ثارالله کرمان، استقبال مردمی از این مرجع تقلید را بسیار پرشور توصیف کرد و ابراز داشت: در تمامی برنامه هایی که این مرجع تقلید در شهر کرمان داشت، مردم با شور و اشتیاق غیر قابل وصفی مشتاق شنیدن سخنان وی بودند و سالن های محل برگزاری مراسمات مملو از اقشار مختلف مردم می شد و حتی به علت ازدحام بیش از حد، محدودیت هایی برای مردم ایجاد می کردیم و متاسفانه موفق نشنیدیم همه مردم را در مراسم شرکت بدهیم.

مدیر هیات رزمندگان اسلام استان کرمان افزود: برای حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در دیگر شهرهای استان نیز دعوت های بیشماری به دست ما رسیده بود، اما با توجه به شرایط سنی این مرجع تقلید، امکان این مهم فراهم نشد.

وی حضور مراجع تقلید را در استان ها و شهرهای مختلف کشور منشا برکت فراوان توصیف و با قدردانی از ابتکار منحصر به فرد حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: این مرجع تقلید با این ابتکاری که انجام داد و سفرهایی که به برخی استان های کشور داشت، برکات آن قطعا به نفع نظام و حوزه های علمیه خواهد بود.

یزدی ادامه داد: اگر سایر مراجع عظام تقلید نیز با همین سبک و سیاق در جوامع مردمی حضور یابند، منشا خیر و برکت فراوان برای مردم آن منطقه و کشور خواهد بود.

این فعال رسانه ای، در پایان با بیان اینکه استان کرمان هنوز هم در حال و هوای سفر با برکت حضرت آیت الله نوری همدانی به سر می برد ابراز داشت: حضرت آیت الله نوری همدانی، در دیدارهای مختلفی که با اقشار مختلف مردم داشتند، متناسب با نیازهای آنها مطالب بسیار خوبی را بیان کردند.

وی گفت: حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین در تمامی سخنرانی های خود از ولایت فقیه، نظام اسلامی و شخص مقام معظم رهبری دفاع می کردند و مردم را به تامل و مطالعه آثار و اندیشه های امام راحل فراخواندند. /924/ت302/ج


ارسال نظرات