۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۸۱۴۵۳
ظهور آغازی دوباره (15)؛

حجت الاسلام و المسلمین غرویان: عدالت مطابق با فطرت در حکومت جهانی حضرت مهدی محقق خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، با بیان اینکه ما از دقایق و جزئیات حکومت مهدوی آگاه نیستیم، گفت: همین اندازه می دانیم که حضرت در حکومتش از افراد اندیشمند و علمای فاضلی که قدرت مدیریت دارند، استفاده خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمين محسن غرويانحجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان، استاد حوزه علمیه قم، با تبریک فرا رسیدن میلاد امام زمان (ع)، به خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: یکی از نکات روان شناختی در مساله انتظار، این است که انسان با امید به آینده حرکت می کند.

وی ادامه داد: پویایی زندگی فردی و اجتماعی انسان با امید محقق می گردد و شیعیان با امید به تحقق عدالت در آینده، به کار و تلاش می پردازند.

این استاد فلسفه حوزه علمیه قم با بیان تعریف عدالت به اینکه حق هر صاحب حقی به او داده شود، گفت: عدالت در زمان حضرت مهدی(عج) عدالتی هماهنگ با فطرت خواهد بود و با ظهور امام زمان(ع) حقوق انسان که فطرت آن را می طلبد، به انسان برگردانده خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: ما از دقایق و جزئیات حکومت مهدوی آگاه نیستیم، اما همین اندازه می دانیم که حضرت در حکومتش از افراد اندیشمند و علمای فاضلی که قدرت مدیریت دارند، استفاده خواهد کرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، با اشاره به رواج مدعیان دروغین در جامعه، گفت: افزایش شناخت و آگاهی مردم تنها راه جلوگیری از رواج این مدعیان است که از طریق ارتباط با علما و مراجع امکان پذیر است.

وی ادامه داد: افرادی در جامعه در صدد هستند تا با سوء استفاده از احساسات دینی مردم، در اعتقادات دینی رخنه کرده و جریان اصیل مهدویت را به بیراهه بکشانند.

این استاد حوزه علمیه قم، گفت: مردم باید بصیر باشند و ببینند که این مدعیان رفتاری مطابق با شرع ندارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نسل جوان باید مطالعات مهدوی خود را گسترش داده و معرفت خود را بالا ببرد، ادامه داد: معرفت نباید فقط به صورت حصولی باشد بلکه باید به معرفت حضوری اهمیت بیشتری داده شود و با انجام عبادات و زیارات، این بعد معرفتی را تقویت کرد. /909/ت302/ج

ارسال نظرات