۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۸۱۴۶۰
امام جمعه شبستر:

ماه شعبان فرصت پاک شدن برای حضور در ضیافت الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: برکات معنوی ماه شعبان مقدمه حضور در ضیافت بزرگ الهی در ماه رمضان است.
ماه شعبان فرصت پاک شدن برای حضور در ضیافت الهی است
حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان اینکه تمام ایام سال فرصت راز و نیاز با خالق و فرصتی برای تعالی معنوی است، اظهار داشت: سفارش ها و ادعیه ها و اذکار بسیاری از معصومین برای تمام ایام سال وارد شده است.

وی با بیان اینکه در شریعت مقدس اسلامی علم اخلاق و توجه به خودسازی بسیار مهم و حیاتی قلمداد شده است، گفت‌: بزرگان دین از هر فرصتی برای خودسازی استفاده کرده اند و با سفارش به اعمال مخصوص و تقیدات خاص به این مهم سفارش کرده اند.

حجت الاسلام محمدزاده خاطر نشان کرد: البته نوع اعمال، اذکار و تقیدات اخلاقی اسلام به گونه ای طراحی شده که بر حضور موثر فرد در اجتماع لطمه ای نزند و حتی بر کیفیت این حضور بیفزاید به گونه ای که حسن خلق و همکاری با مردم جامعه از برترین مصادیق خوسازی در اسلام است.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان به عنوان عید خودسازی و تحول معنوی در آئین مقدس اسلام همواره مورد توجه بوده است، گفت: با توجه به عظمت این ماه و شدت فیوضات معنوی صادر شده از محضر حضرت حق حضور در این ماه بایستی همراه با مقدماتی باشد که دو ماه رجب و رشعبان به عنوان مقدمات این حضور قلمداد شده اند.

امام جمعه شبستر گفت: برکات معنوی ماه شعبان مقدمه حضور در ضیافت بزرگ الهی در ماه رمضان است، مضاف بر اینکه خود این ماه پرفضیلت به عنوان ماه پیامبر و اهل بیت قلمداد شده و بهار صلوات بر خاندان وحی در این ماه است.

وی به وجود اعیاد مبارک به خصوص نیمه شعبان در این ماه اشاره کرد و تاکید کرد: بنا بر روایات فراوان رسیده شب نیمه شعبان از جمله شب های قدر و از پر فضیلت ترین لیالی است که میلاد یگانه منجی عالم بشریت نیز در آن واقع شده است.

وی خاطر نشان کرد: در میان ماه های سال سه ماه رجب، شعبان و رمضان دارای اهمیت خاصی هستند و اعمالی که برای این سه ماه ذکر شده است قابل مقایسه با دیگر ماه ها نیست.

حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد: ماه شعبان فرصت پاک شدن برای حضور در ضیافت الهی است و اعمال خاصی همچون روزه دارای، صلوات های خاصه و نیز زیارت حضرت سید الشهداء در آن وارد شده است.

وی تصریح کرد: برجسته ترین فضیلت ماه شعبان تعلق آن به رسول گرامی اسلام است و در روایات روزه گرفتن دراین ماه و هدیه کردن آن به نبی مکرم اسلام جهت خشنودی آن وجود مبارک دارای فضایلی بی شمار عنوان شده است./935/پ202/ص
ارسال نظرات